audiodiyers.hu

EMAIL: forum@audiodiyers.hu
Pontos idő: 2024.04.18. 17:53

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 823 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2013.02.07. 20:45 
Offline
Kiemelt Tag

Csatlakozott: 2011.04.10. 17:38
Hozzászólások: 803
Így sem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.02.07. 20:45 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.03.27. 21:06
Hozzászólások: 6110
Hát nem. Azt sem értem, hogy ez hogy működhet szimulációban...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.02.07. 20:54 
Offline
Kiemelt Tag

Csatlakozott: 2011.04.10. 17:38
Hozzászólások: 803
KD mester írta:
Hát nem. Azt sem értem, hogy ez hogy működhet szimulációban...

Ott sem működhet, GND sincs kijelölve, TINA nem igazán tolerálja.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.02.08. 17:54 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.05.02. 19:25
Hozzászólások: 254
Na neeeee, hogyne ukokne szimulációban! Azért tettem fel, igaz így is furán, de müködik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.02.08. 19:00 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.05.02. 19:25
Hozzászólások: 254
6n8sz írta:
Na neeeee, hogyne ukokne szimulációban! Azért tettem fel, igaz így is furán, de müködik.


Ne haragudjatok az iménti kirohanásomért, de csak most kezdek rájönni az áramgenerátor valódi lényegére. A lényege, hogy hogyan lessz lineáris az exponenciálisból.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.02.09. 03:10 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.05.02. 19:25
Hozzászólások: 254
Ezt viszont ki is próbáltam. A történet véletlen jött, ugyanis zárlatos lett a BC560-am és átkötöttem így. A DVD-kimenete pont jó volt neki. Igaz van NVCs, de megpróbálhatjuk már a csövet elé tenni :roll: .


Csatolmányok:
JHL MOD HYBRID OUT.JPG
JHL MOD HYBRID OUT.JPG [ 29.69 KiB | Megtekintve 44308 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.03.03. 16:11 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
Készült egy újabb meghajtás.
Ma összeállt a próba nyákja, és sikerült lemérnem.
Teszek fel néhány fotót róla. Meghallgatása a stereo verziónak majd vélhetőleg jövő héten lesz esedékes, ha minden igaz.
A rajza csak a meghallgatás után lesz végleges, ha van rá igény később feltehetem.


Csatolmányok:
IMGP3613.JPG
IMGP3613.JPG [ 893.46 KiB | Megtekintve 44256 alkalommal. ]
IMGP3612.JPG
IMGP3612.JPG [ 893.49 KiB | Megtekintve 44256 alkalommal. ]
IMGP3610.JPG
IMGP3610.JPG [ 894.78 KiB | Megtekintve 44255 alkalommal. ]
IMGP3608.JPG
IMGP3608.JPG [ 900.73 KiB | Megtekintve 44256 alkalommal. ]
IMGP3605.JPG
IMGP3605.JPG [ 864.55 KiB | Megtekintve 44255 alkalommal. ]


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára emersys 2013.03.03. 16:23-kor.
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.03.03. 16:12 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
+


Csatolmányok:
IMGP3616.JPG
IMGP3616.JPG [ 931 KiB | Megtekintve 44256 alkalommal. ]
IMGP3617.JPG
IMGP3617.JPG [ 997.25 KiB | Megtekintve 44256 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.03.03. 23:10 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
Nem tetszettek a mérési eredmények, hogy őszinte legyek. (egyáltalán nem...) A szimulátor sikeresen félrevezetett a munkapontokat illetően, bár nem értem miért..
Mostanra azért sikerült helyreraknom a kapcsolás lelki világát:) , most már a várt munkapontok után nincs ilyen probléma .
Nemsokára feltöltöm a javított verzió átviteleit.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.03.04. 00:06 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
Itt lennének. Eredetileg is ezeket vártam, csak megkellet kicsit érte küzdeni most , hogy véletlen se mehessen elsőre.. :)

A kapcsolásról annyit, hogy itt is szintén két fokozatú feszültségerősítés van, ac csatoltan.
E88CC első fokozatban, -nem invertáló földelt rácsú diff fokozat kaszkód áramgenerátorral. Második fokozat egy földelt katódos feszültségerősítő fokozat 6sz19p-el megvalósítva. A fázis fordítás végett majd a kimeneten a hsz polaritás cseréjén kívül más negatívuma nincs. Viszont hajtható azonnal szimmetrikus jellel, ami most a cél volt.
A két fokozat teljes erősítése 57x-es, 700mV-os bemeneti érzékenységen.
Hangjáról talán jövő héten tudok írni.


Csatolmányok:
42Khz.JPG
42Khz.JPG [ 877.22 KiB | Megtekintve 44222 alkalommal. ]
20Khz Sin.JPG
20Khz Sin.JPG [ 815.25 KiB | Megtekintve 44222 alkalommal. ]
20Khz négysz.JPG
20Khz négysz.JPG [ 898.5 KiB | Megtekintve 44222 alkalommal. ]
20Khz háromsz.JPG
20Khz háromsz.JPG [ 880.79 KiB | Megtekintve 44222 alkalommal. ]
1Khz.JPG
1Khz.JPG [ 863.21 KiB | Megtekintve 44222 alkalommal. ]


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára emersys 2013.03.04. 00:10-kor.
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.03.04. 00:07 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
+


Csatolmányok:
141Hz.JPG
141Hz.JPG [ 852.28 KiB | Megtekintve 45323 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.03.25. 21:20 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
Hétvégén készült egy jelkondícionáló.
Csöves táppal hallgattam és nagyon kielégítő tapasztalataim voltak vele. Mérési eredményei is nagyon jók lettek. Erősítése 1X-es. A végfok elé kötve nagyon pozitív irányú változásokkal sikerült fokoznia az összhangképet, íg kellő ihletet és lendületet adott , hogy "belezsúfoljak" még egy ilyet is.. :)


Csatolmányok:
Magyarázat: 93Hz
IMGP3702.JPG
IMGP3702.JPG [ 396.58 KiB | Megtekintve 45246 alkalommal. ]
Magyarázat: 101K
IMGP3701.JPG
IMGP3701.JPG [ 231.21 KiB | Megtekintve 45245 alkalommal. ]
Magyarázat: 101K
IMGP3700.JPG
IMGP3700.JPG [ 234.81 KiB | Megtekintve 45245 alkalommal. ]
Magyarázat: 40K
IMGP3699.JPG
IMGP3699.JPG [ 240.97 KiB | Megtekintve 45245 alkalommal. ]
Magyarázat: 18K
IMGP3697.JPG
IMGP3697.JPG [ 234.67 KiB | Megtekintve 45245 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.03.25. 21:21 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
+


Csatolmányok:
IMGP3707.JPG
IMGP3707.JPG [ 901.88 KiB | Megtekintve 45246 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.04.07. 21:33 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
Időközben aztán elkészült a jelkondicionáló tápja is.
A meglévő tápegységet terveztem át, -dupla csöves áteresztősre. A jelkondicionálót így független áteresztő hajtja melynek végleges típusa E80CC lett. Ezzel értem el a legjobb minőséget is.
A jelkondicionáló végül nem az E288CC csövekkel készült el. A múlt héten és a héten délutánonként elég sok időmet emésztet fel a legjobb kifejlesztése. De nagyon megérte mert rengeteg dinamikát tárt még fel számomra ezen újabb lánc kialakítása a végfok közvetlen csöves bemenetéhez illesztve. A győztes kapcsolás végül 6n2p-ev csőre épült. Sajnos az E88CC ezen rendszeren már nem tudott volna javítani érthető okokból. 6h1n-eb -szoros versenybe volt egy ideig a 6n2p-ev csővel, -de végül a legoptimálisabb beállítását megtalálva jócskán földbe döngölte versenytársát.
E288CC nagyobb áramok mellett érzi jól magát, -viszont ez arányosan nagyobb zajjal is járt sajna ami itt nem megengedhető, -és mellesleg még úgy sem tudott "ekkorát" dobni az összhangon.

Jövő héten megjön hozzá a végleges segéd trafó is, és nekiláthatok a végső összekábelezésének is, -mert most sajnos külső erőforrások is igénybe vannak véve egyenlőre.. :)


Csatolmányok:
IMGP3746.JPG
IMGP3746.JPG [ 998.61 KiB | Megtekintve 45186 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.04.08. 13:36 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.04.10. 10:56
Hozzászólások: 838
Roppant korrekt a megépítés, gyártó sem csinálhatná jobban ;)

A hangjáról mondj valamit. Mivel, milyen rendszeren, mihez hasonlítottad, milyen a hangja?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.04.08. 18:04 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.03.27. 21:06
Hozzászólások: 6110
Én az előző verziót (csöves meghajtást) hallgattam csak. Szerintem k....ott jó. ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.04.08. 23:21 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
Idézet:
Roppant korrekt a megépítés, gyártó sem csinálhatná jobban ;)

A hangjáról mondj valamit. Mivel, milyen rendszeren, mihez hasonlítottad, milyen a hangja?

Szia.

Köszönöm ,de túlzol. A doboz szerkezete adott volt, én csupán csak megpróbáltam ésszerűen felépíteni és elhelyezni bent az egyedi modulokat. És nagyjából azt hiszem ennyi is, semmi másról nincs szó.
A hangjáról, hogy őszinte legyek nem igazán szeretnék már nyilatkozni. Ez tudom, most kissé "zárkózottan és egyúttal lehangolóan is hangzik". (Ezért elnézésed kérem).
Pár fórumtárs már gondoskodott róla, hogy kellően elmenjen attól a kedvem, hogy saját szubjektív ítélőképességemből kiindulva nekiessek eme részletezésnek.
Néhány gondolat már régebben elhangzott azért róla.
Nyilván a hangja azóta kissé más lett, az új ötletek végett, -de mindig csak a pozitív irányba terelő gondolatok valósulnak meg bent gyakorlati szinten is. Mint most pl ez a legutóbbi kondicionálós dolog .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.04.10. 23:39 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
Idézet:
Én az előző verziót (csöves meghajtást) hallgattam csak. Szerintem k....ott jó. ;)


Szia.
Az elé lett tervezve éppen ez a jelkondicionálós dolog. Hála isten nagy megelégedésre.
Ha érdekel majd küldök ilyet.
Azonnal lehet illeszteni a meghajtáshoz modulszerűen. ,és végeredményként akkorát dob az egész összhangon, hogy utána "szentségtörésnek" vélné az ember nem együtt hallani őket.. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.04.21. 23:21 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
A hét közepe tájt leégett egy jó barátom félvezetős végerősítője.
Arra gondoltunk hát ha már restaurálás lesz egyszer úgy is a vége, -akkor azt tegyük most meg kissé másként :)
Mivel a hely természetesen most is előre adott ahol dolgozhatok (szokás szerint már) , -így egy két pár tranzisztoros kimeneti fokozatot terveztem neki ami szépen elfér majd.
A meghajtásban 1db cső lesz csak. E88CC Siemens gyártmányban ráadásul most. A kapcsolásban alkalmaztam átfogó nvcs-t is. Ami meglepő, hogy kimondottan nagyon jó hangja lett így is. Pár hetet ugyan eltököltem vele mire kiforrt lett ez a meghajtás -de megérte mindenképp.
Egy kicsit később lehet publikálni is fogom.

A kimeneti fokozat kivitelezése kezdetét vette:


Csatolmányok:
IMGP3760.JPG
IMGP3760.JPG [ 858.83 KiB | Megtekintve 45009 alkalommal. ]
IMGP3762.JPG
IMGP3762.JPG [ 918.65 KiB | Megtekintve 45009 alkalommal. ]
IMGP3766.JPG
IMGP3766.JPG [ 838.04 KiB | Megtekintve 45008 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.04.22. 08:33 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.30. 15:15
Hozzászólások: 5175
Szép munka. Sokan félnek az NFB-től, pedig csak egy-két alapszabályt kell betartani, és jelentős javulást hoz.
Te emersys! Azokat a csatikat hol veszed, ami a panelon van? Olyan kéne nekem is, csak állóban.

_________________
Bocsánat, hogy hozzá szóltam. Mea Culpa!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.04.22. 19:26 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
Szia.
Köszi
A csatlakozót itt veszem egy helyi boltba. Szerintem akármelyik internetes áruháznál van amúgy ilyen.
Vigyázz, nálam csak a meghajtásban van átfogó visszacsatolás (két fokozatú fesz erősítő közt) :P


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.04.22. 19:33 
Offline
Kiemelt Tag

Csatlakozott: 2011.03.27. 20:53
Hozzászólások: 3566
dys-cus írta:
...Sokan félnek az NFB-től, pedig csak egy-két alapszabályt kell betartani, és jelentős javulást hoz...

Melyek ezek az alapszabályok?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.04.29. 09:30 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.03.27. 21:06
Hozzászólások: 6110
emersys!

Megakadt a szemem a jelkondíciónálón. Szóval te is megcsínáltad.

CHZ is megcsinálta. Szerinte is nagyon súlyos hatása van. :mrgreen: Nekem is össze kéne dobnom egyet. Milyen csövet tettél bele? Már a gyártó stb-ra gondolok....

(Ja kipróbálhatnád a hibrid elé azt a félvezetős CF előfokot is. 8,5 az erősítése, de le lehet venni).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.04.29. 15:05 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
Szia.
Zolival nem beszéltem a jelkondicionálóval szerzett tapasztalatairól.
Talán az XD10-et építhette meg?

Rejtés:
-Nekem az E88CC nem tudott különösebbet dobni már az egészen ,-ugyanis a meghajtás első fokozata is az ugye.


Ezért én 6n2p-ev el készítettem egy nagyon egyszerű de nagyszerű hangú kapcsolást.
Első fokozata azt hiszem 7-800uA körüli munkapontban van, -második viszont épp ellenkezőleg, -közel 3mA körül.
Anódkövető ac csatolt kapcsolás.

Elképesztően megdobja a hangzást.. :) , bár sok időmbe telt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.01. 12:12 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
90% ban már összeépült a kimeneti fokozat.
Végtranyók NJW3281/NJW1302-típus lesz bent. -Talán jövő hétre már bele is kerül.


Csatolmányok:
IMGP3770.JPG
IMGP3770.JPG [ 904.9 KiB | Megtekintve 44789 alkalommal. ]
IMGP3765.JPG
IMGP3765.JPG [ 940.63 KiB | Megtekintve 44789 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.10. 21:25 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
Megjöttek az njw-k bele végre a minap... :)
Holnap így éleszthető a dolog.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.11. 09:46 
Offline
Kiemelt Tag

Csatlakozott: 2011.09.10. 18:28
Hozzászólások: 1527
Tartózkodási hely: Győr
[quote="emersys"]Szia.
Zolival nem beszéltem a jelkondicionálóval szerzett tapasztalatairól.
Talán az XD10-et építhette meg?


Zoli azt mondta:Az előfokába probálta bele a katodkövető helyett . Nem fesztültség többszörözős táppal !! Annyival jobb lett hogy benn is marad !!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.11. 20:25 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
Holnapra már csak a csavarozás és az élesztés maradt.. :)
A statikus tesztek és átviteli mérések után jöhet hozzá a meghajtás.


Csatolmányok:
IMGP3785.JPG
IMGP3785.JPG [ 945.72 KiB | Megtekintve 44695 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.16. 04:00 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.05.02. 19:25
Hozzászólások: 254
Hát nekem is motoszkál a fejemben, hogy jobb kellene a TDA2030 MOD-omnál. Itt is van a következő épülő cuccos. Sajna nem a watt betyároknak készül, mivel 6-8w közé várom a teljesítményét. A legbaróbb a tök puritán elrendezés és hogy csöves vonalmeghajtó kell hozzá. Sajna igen érzékeny a táp ingadozásaira, így stabilizátor kellhet. Más tranzisztorokkal sem jó, esetleg a BC637 helyett mehet még 638, 639.


Csatolmányok:
A OSZTáLYú, NVCS MENTES VéGFOK..JPG
A OSZTáLYú, NVCS MENTES VéGFOK..JPG [ 41.59 KiB | Megtekintve 44639 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.16. 10:43 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.03.27. 21:06
Hozzászólások: 6110
Szerintem hagyd ezt a JLH irányvonalat, nem lesz ebből normális erősítő, pláne nvcs nélkül.

Én a JLH-t sem tartóm jó erősítőnek, pláne nem tartom jó hangúnak. Csináltam már néhány konstellációban....

Ha hibridet akarsz, akkor van egy egyszerűen elkészíthető már amit feltöltöttem a félvezetős témába a 25. oldalon találod. (Kapcsolási rajzok, meg lay.-ban a nyáktervek). Lehet rajtuk módosítani is ízlés szerint.

A CHZ féle hibrid lenne az. CHZ fórumtárs sokat kísérletezett hibridekkel. Kb 1 tucat verziót csinált. Azok közül az eddigi legjobb hibridjéről van szó.

A hangja természetesen messze túlmutat a JLH-n. ;)

Jó persze nem annyira olcsó, mint egy ilyen JLH, de valamit valamiért...

(Egyébként CHZ mester megint új csöves meghajtást talált ki :lol:, azt készíti mostanság, ha jól tudom. Még szerencse, hogy külön nyákot terveztem a kimeneti fokozatnak és csöves meghajtó-nak, így utólag is le lehet cserélni egy esetleges új csöves meghajtásra a régit, ami persze alapjáraton 6-8 féle csővel is elmegy szerencsére (az azért nagyon jó tulajdonságnak számít)).



Jó persze nem annyira olcsó, mint egy ilyen JLH, de valamit valamiért...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.16. 10:55 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.03.27. 21:06
Hozzászólások: 6110
55V tápfeszről még A-osztályba tudod állítani azt is (kb 20W kijön). Persze 40V táp feszre is lehet módosítani. 40V -ról is 10-12W-ot ki lehet hozni még A osztályban.

Persze, csak , ha ragaszkodsz az A osztályhoz. Egyébként 100V-os tápról 100W kijön belőle 8ohm-ra... :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.16. 13:47 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.05.02. 19:25
Hozzászólások: 254
Köszönöm és utána is nézek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.17. 21:07 
Offline
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:00
Hozzászólások: 34
Készül az Emersys féle Hibridem.
Köszönöm szépen még egyszer Emersysnek a rengeteg segítséget.
Egyenlőre még a jelkondícionáló nélkül, de csöves táppal.
Később kiegészítem a jelkondícionálóval is!


Csatolmányok:
100_6406.JPG
100_6406.JPG [ 638.04 KiB | Megtekintve 44134 alkalommal. ]
100_6404.JPG
100_6404.JPG [ 684.69 KiB | Megtekintve 44134 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.17. 21:09 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.03.27. 21:06
Hozzászólások: 6110
Jó lett a design. Gratula! Ez legalább erősítőnek néz ki, meg úgy is fog szólni. ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.17. 21:11 
Offline
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:00
Hozzászólások: 34
Köszönöm szépen!

Van még munka vele, de legalább már látom a végét!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.17. 21:57 
Offline
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: 2013.03.06. 22:57
Hozzászólások: 476
Tartózkodási hely: Miskolc
Azok az alu darabok valami erőművi bontásból vannak? :D
Ötletes és szép a gravír! Nem semmi desing, gratula!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.17. 22:04 
Offline
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: 2011.05.07. 20:18
Hozzászólások: 151
Tartózkodási hely: itthon...
Autós erősítők szétvágva....remek ötlet! :o Gratula!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.18. 07:40 
Offline
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:00
Hozzászólások: 34
Igen!

Egy Daewoo DB-23 -as rossz autó erősítő burkolatát (hűtését) használtam fel. Azóta szereztem még egy rosszat, mert az eredmény nekem nagyon tetszik, így lehet hogy még más építésénél is maradok ennél a dizájnnál.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.18. 11:36 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.04.10. 10:56
Hozzászólások: 838
Nagyon szép és profi munka a doboz. Gratula hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.19. 13:40 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
Ugyan én már többször is láttam, -menet közbe a projektet, -de ezúton is csak elismeréssel tudom illetni Mokusz Produktumát.
Gratulálok ehhez a nem hétköznapi egyedülálló designhoz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.19. 13:45 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
Tegnap végre volt egy kis időm közben, így kitudtam próbálni a kimeneti fokozatot.
Gyakorlatban történő végleges beállítása után jöhettek a statikus tesztek.
140mA-es nyugalmi áramot céloztam meg neki +-50V tápfeszen, -ezt 5% belüli ingadozással igen stabilan tartja. Offset-je is nagyon jó. 10mV (+-5) a mért maximum ingadozása.
-Kimondottan sikeresnek ítéltem a tesztet.

Beszéljen pár kép:


Csatolmányok:
Kimeneti fokozat.JPG
Kimeneti fokozat.JPG [ 730.96 KiB | Megtekintve 45093 alkalommal. ]
IMGP3798.JPG
IMGP3798.JPG [ 990.55 KiB | Megtekintve 45093 alkalommal. ]
IMGP3793.JPG
IMGP3793.JPG [ 942.46 KiB | Megtekintve 45094 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.20. 23:25 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.03.27. 21:06
Hozzászólások: 6110
Nagyon pöpecül néz ki. A nyákot miért nem csináltad nagyobbra, hogy a csavar tartsa az L-idom alatt?

Ebben a kialakításban szerintem előnyös lenne...

Xól már?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.21. 07:57 
Offline
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:00
Hozzászólások: 34
Nagyon szép, szimmetrikus terv!
Gratula!
Kíváncsi vagyok, hogy hogy muzsikál!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.21. 11:11 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
Szia.

A méretével csínján kellett bánnom , mert egy meglévő félvezetős erősítő dobozába került volna bele.
A kimeneti fokozat maximális mérete ezért csak ekkora lehetett (közben aztán kiderült a hétvégén, hogy még is új dobozt csinál majd neki a tulaja…)
Az L idom -ra csavarozott tranyók és a panel másik oldalán lévő furatok (amelyek távtartóval lettek volna bepozícionálva) kellő tartást biztosított volna a nyáknak.
-Bár úgy érzem majd az új dobozában sem lesz ez másként.

-Csak méréseket végeztem vele eddig, -az nagyon jó volt tökéletes volt.
A meghajtása majd még csak most készül el, így a hallgatózása igen csak odébb van.

Rejtés:
-Örülök, hogy nektek is tetszik... :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.21. 12:29 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.03.28. 15:17
Hozzászólások: 274
Tartózkodási hely: Budapest
Szia emersys!
Jól látom, hogy ez egy szimmetrikus bemenetű végfokozat? Ha igen, akkor milyen nagyságú jelre van szüksége? /csak áramoot erősít vagy feszültséget is?/
kösz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.21. 13:16 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
Szia.
Ez egyenlőre még csak egy áramerősítő kimeneti fokozat, tripla darlington elgondolásban.
A tervezett meghajtása nem lesz szimmetrikus., -de szimmetrikus meghajtást is lehet elé csinálni.
Rejtés:
Gyakorlatilag akármilyen meghajtást fogad.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.21. 13:33 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.03.28. 15:17
Hozzászólások: 274
Tartózkodási hely: Budapest
Köszönöm.
/3-4V bemeneti érzékenységű kimeneti fokozatra vadászok ;) szimmetrikus bemenettel./


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.27. 13:18 
Offline
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: 2013.03.06. 22:57
Hozzászólások: 476
Tartózkodási hely: Miskolc
Szia Emersys!

Nagyon jól néz ki a kimenö fokozatod!
Néztem a panelrajzot, nem a 2SD/SB tranyók hajtják az MJE-ket?
Igaz a 2SD/SB nagyobb áramot bír, az MJE meg teljesítményt.
Van már tapasztalat a hangjáról?
Üdv: Miklós.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.27. 20:50 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
Szia.

Idézet:
Néztem a panelrajzot, nem a 2SD/SB tranyók hajtják az MJE-ket?


-Éppen fordítva :)
Mje340-350 első fokozat, 2sd/2sb második fokozat, majd az njw-k. (három fokozatú emitter követő).
A nagyobbik verziós hibrid áramerősítő fokozata is hasonló, -cél elsősorban az volt , hogy kipróbáljam mennyivel másabb az njw3281/1302 az MJL3281/1302-höz képest. {elsősorban hangra (rosszabb remélem nem lesz)}

Rengeteget foglalkoztam ezen 3-as páros összehangoltságán. (hangi és műszaki paraméterekre egyaránt).
Sok-sok mérés és hallgatózás során jött ez össze. Gyakorlatilag fél évet vett kb igénybe. Jó pár oldallal visszább folytak a tesztek.http://audiodiyers.hu/viewtopic.php?f=117&t=104&start=390#p16010
MJE340-350 első fokozat gyanánt nagyon jól teljesít, alacsony nyugalmi áramon. (szép széles stereo hangzása van, nem mos , és letisztult .)
2sd/2sb 7-10mA közt nagyon karakteres, percíz feszes mélyei és szép játékos lecsengésű felső tartománya van, -első fokozat ehhez még hozzácsempészi a széles felbontású tulajdonságát és többi erényét.
Nagyon jó páros jött így ki az MJL3281/1306 végekhez.
NJW-el még nem tudom milyen lesz (típusra ugyan az , nyilván a Chip készlete más ) remélem hasonló lesz azért a hatás.

De ez a kimeneti fokozat még csak egy kis része a végeredménynek. Ezen a csöves meghajtás csöves táppal még igen igen sokrétegűen fog állítani.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.27. 21:03 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.03.27. 21:06
Hozzászólások: 6110
Ugyanaz az NJW, mint az MJL. Csak a tokozás más, a chip ugyanaz....

NJW-ből a 0-ás kezdetűt próbáld ki. Van MJL0281 és MJL0302-m is. Az NJW0281 és NJW0302 nagyon jó és nem is túl drága....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 823 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség