audiodiyers.hu
http://audiodiyers.hu/

audio HTPC építése
http://audiodiyers.hu/viewtopic.php?f=49&t=2493
Oldal: 12 / 15

Szerző:  miczo [ 2018.03.28. 17:37 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Ahogy számolgattam, egy STM32F407-ben van 192kByte RAM. Ha ebböl mondjuk 128k-t lehet bufferként használni, akkor 192k/24biten 113ms fér bele.
I2S-hez gyanítom ez teljesen elégséges lehet buffernek, ha etherneten vagy USB-n menne ugyanez, nem tudom. Ha ilyet csinálnék azért felbiggyesztenék egy ledet a lapka
valamely kimenetére, amin a buffer underrun-t lehet jelezni.

Szerző:  Konzol [ 2018.03.28. 17:45 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

A 100msec elégségesnek hangzik. Alacsonyabb felbontáson jobb is helyzet. ( Az olyan finomságokról nem szólva, hogy kettős címzésű ram lenne az igazi... Úgy már talán elhanyagolható az ütközês... Most márnem is olyan hülyeség valami egyszerű fpga-t etetni nyers adatfolyammal mondjuk soros vonalon az pedig fifo-t játszana ( rs485-i2s konverter). Az mpd tud pipe kimenetre dolgozni... )

Szerző:  Toto [ 2018.03.28. 17:53 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Nem teljesen értem. Van egy PCI-s hangkártyám, melyen van MCLK I2S. Ha azt rákötöm egy STM féle bufferre, mitől lesz jobb?

Szerző:  Konzol [ 2018.03.28. 18:02 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Nem biztos, hogy jobb lesz! Ilyet senki sem mondott. Azt próbáltuk elmagyarázni egymástól függetlenül miczoval, hogy a digitális lejátszásban nem az a kérdés, hogy "bit perfekt"-e az átvitel, mert az, ha úgy programozol. Az sem kérdés, hogy az usb, vagy ethernet dróton átzavart adatok tartalomra helyesen érkeznek-e meg, mert nyilván az eredeti fájllal azonos tartalmú annak másolata. Az a kérdés, hogy a megérkező helyes adattartalmat át tudjuk adni helyesen a megfelelő időben a dac-nak. Ha igen, akkor jó, ha nem, akkor vesznek egyesek ezer dodóért cat5-ös drótot.

Szerző:  shany [ 2018.03.28. 18:06 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

miczo írta:
Ahogy számolgattam, egy STM32F407-ben van 192kByte RAM. Ha ebböl mondjuk 128k-t lehet bufferként használni, akkor 192k/24biten 113ms fér bele.
I2S-hez gyanítom ez teljesen elégséges lehet buffernek, ha etherneten vagy USB-n menne ugyanez, nem tudom. Ha ilyet csinálnék azért felbiggyesztenék egy ledet a lapka
valamely kimenetére, amin a buffer underrun-t lehet jelezni.

Megnéztem az általam használt Jlsounds panelt:
Az xmos L6-os processzor mindkét magjához 64kB van, és még egy 512kB-os ( W25X40CL ) flash memória is a panelen.
http://www.xmos.com/download/private/XS ... 1.3%29.pdf
https://www.winbond.com/resource-files/w25x40cl_e01.pdf

Szerző:  Konzol [ 2018.03.28. 18:35 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Becsapós is lehet az ilyen puffer számolgatás. A miczo által számolt 113msec igaz, feltéve hogy statikus állapotot feltételezünk. Valójában a helyzet sokkal rosszabb. A vevő akkor kérhet csak adatot, ha van hová eltárolnia azt,azaz csak a már lejátszott byteokat írhatja felül. Tehát pêldául elindítja az adatkérést mikor a buffer 50%-on van. Nem kérhet több adatot mint 50% + amennyi érvényét veszti mire megérkeznek az uj adatok. Így aztán jó esetben mondjuk 75%-nyi adatot kér. Marad a buffer 25%-ának megfelelő tartalék idő. Ennél az egyszerű algoritmusnál biztos jóval kifinomultabbat használnak, csak azt akartam érzékeltetni hogy a helyzet kevésbé rózsás, mint elsőre látszik.

Szerző:  Toto [ 2018.03.28. 18:37 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

TAS3108-ban van késleltető alapból. Még van a készleten a Digikey-nél. Meg talán Ebay-en. Ezért rakták vissza ideiglenes Active-ra. Bár ez csak tárolni tud, mint ahogy a buffer.

Szerző:  Konzol [ 2018.03.28. 18:49 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Az előbb kiagyalt algoritmusom jól töredezetté tennê a memóriát, ha jól sejtem. Egyszerűbb ketté osztani a buffert, az egyiket feltöltöm, a másikból lejátszok, aztán ha kiürült akkor csere - ez gyakorlatilag két cím felcserélését jelenti, gyors, egyszerű, hatékonyan programozható, viszont puffer méretet vesztünk vele...

Szerző:  bta [ 2018.03.28. 18:55 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Toto írta:
Nekem tetszik az új Windows 10 DWM-je, jól mutatna a fluent design az LCD-s érintőképernyőn is. Miközben megfelelő a zenelejátszó is. Nem lenne rossz ezen megoldani, már szedem szét a telepítőt, aztán meglátom, mennyi erőforrást igényel a rendszer optimalizálva.


C2D E6600; Q965 Express chipsetes lap; 3GB DDR2-800 (32 bites rendszer)
Alaposan lecsupaszítva, "optimalizálva" kevesebbel is beéri, de ezek alá nem menni nem ajánlatos.

Szerző:  Toto [ 2018.03.28. 20:11 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Nagyon elk*rvult a legújabb Windows 10. Nem tudom, mit sikerül vele kezdeni. Nem elég a teljes megfigyelés, már reklámokkal akarják teleszórni az egész oprendszert. Meg hangadatot, képadatot rögzítenének, és kézírást. Ja, és eddig nem is sikerült módosított telepítőt csinálni.

Szerző:  Konzol [ 2018.03.28. 20:15 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Toto írta:
Nagyon elk*rvult a legújabb Windows 10. Nem tudom, mit sikerül vele kezdeni. Nem elég a teljes megfigyelés, már reklámokkal akarják teleszórni az egész oprendszert. Meg hangadatot, képadatot rögzítenének, és kézírást. Ja, és eddig nem is sikerült módosított telepítőt csinálni.


Élvezd a "felhasználói élményt"! Nektek értetek csinálták! Ja és fizess is ezért az élményért! ( Mindenki úgy élvez, ahogy tud...)

Szerző:  euro21 [ 2018.03.28. 20:16 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Konzol írta:
az egyiket feltöltöm, a másikból lejátszok, aztán ha kiürült akkor csere

Szinte minden alacsony szintű real time aszinkron átvitel így működik. Két méretezett FIFO, pontos, lehetőleg jittermentes clock, buffer underrunnál átkapcsolás, oszt' jóccakát.

Szerző:  Toto [ 2018.03.28. 20:26 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Realtime kernelfejlesztés meg nem megy semerre. Esetleg olyat tudok még csinálni, hogy Windows-al vezérlem az MPD-t, ami mikrogépen fut. Ha meg kell a DSD, vagy a HD/UHD akkor az maradna Windows-os. Lehet, hogy Windows 8.1-es.

Sok ötletem nincs. Ez a Windows 10 egyre gázabb... és nagyon sok mindenre elmondható ez. Mintha egy mátrixban élnénk, vagy nem tudom...

Csatolmányok:
w10.PNG
w10.PNG [ 13.05 KiB | Megtekintve 40194 alkalommal. ]

Szerző:  Toto [ 2018.03.28. 20:27 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

mikrogép I2S-el lenne összekötve a hangkártyával, ami vagy közvetlenül továbbítaná tovább a jelet, vagy feldolgozva valahogy.

Szerző:  Konzol [ 2018.03.28. 20:34 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

euro21 írta:
Konzol írta:
az egyiket feltöltöm, a másikból lejátszok, aztán ha kiürült akkor csere

Szinte minden alacsony szintű real time aszinkron átvitel így működik. Két méretezett FIFO, pontos, lehetőleg jittermentes clock, buffer underrunnál átkapcsolás, oszt' jóccakát.


Mondjuk logikus is. Csak kellett pár perc mire ráébredtem hogy túlkombináltam a mintapéldám.

Szerző:  mzperx [ 2018.03.28. 20:53 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Konzol írta:
euro21 írta:
Konzol írta:
az egyiket feltöltöm, a másikból lejátszok, aztán ha kiürült akkor csere

Szinte minden alacsony szintű real time aszinkron átvitel így működik. Két méretezett FIFO, pontos, lehetőleg jittermentes clock, buffer underrunnál átkapcsolás, oszt' jóccakát.


Mondjuk logikus is. Csak kellett pár perc mire ráébredtem hogy túlkombináltam a mintapéldám.

elegánsabb megoldás a gyűrűsbuffer
https://www.techopedia.com/definition/18301/ring-buffer

Szerző:  miczo [ 2018.03.28. 21:01 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Ami kódokat eddig láttam (driverek, kernel modulok) többyire gyűrűsbuffert használtak. Egyszerű és jó a memória kihasználtága. Arra figyelnek, hogy a DMA csatornák író/olvasó folyamatai ne futhassanak egymásra. Ma már nem annyira gond a gyors memória, hogy minnél rövidebb ütközés miatti várakozások legyenen ugyanazon ram szegmens elérésekor.

Szerző:  Konzol [ 2018.03.28. 21:15 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

:):) látszik, hogy nem vagyok programozó :);)

Szerző:  Toto [ 2018.03.29. 13:06 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Na sikerült csinálni egy sokkal jobb Windows 10 RS4-et. Viszont sokkal kevesebb dolgot tudtam így kivenni belőle, de a kemény diók repültek belőle. Új Appokat sem telepít automatikusan. De még optimalizálok rajta. Így néz ki első indítás után.

Csatolmányok:
W10_W.PNG
W10_W.PNG [ 126.82 KiB | Megtekintve 40128 alkalommal. ]

Szerző:  Toto [ 2018.03.29. 22:48 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Egy újabb verzió. Na így nem igen látni a Windows 10-et. :mrgreen:
Nagyon sok minden törlésre került a telepítőből, tehát már fel sem települt. Viszont teljes mértékben megfelel egy klasszikusabb Windows rendszernek. Mondjuk az előtöltés, windows search már a régebbi verziókban is szerepeltek, amik természetesen törlésre kerültek szintén.

Csatolmányok:
W10_W2.PNG
W10_W2.PNG [ 325.25 KiB | Megtekintve 40051 alkalommal. ]

Szerző:  Toto [ 2018.03.30. 16:08 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Megcsináltam az optimalizálást, így sikerült. Rengeteg Microsoft féle szemetet töröltem, amit meg nem tudtam, letiltottam alapból. Hát azért ez már kegyetlen. Persze egyik oldalról folyamatosan fejlesztik a kernelt, de másik oldalról annyi szemetet tesznek bele, hogy az már tényleg sok. Na de működik remélhetőleg a DirectX 12, win32-es alkalmazások jelentős többsége, és windows féle audiora is talán ez a legalkalmasabb kernel.

Csatolmányok:
W10_W4.PNG
W10_W4.PNG [ 326.25 KiB | Megtekintve 39991 alkalommal. ]

Szerző:  Konzol [ 2018.03.30. 16:33 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Ez a redmondi csoda elérte az a szintet, hogy jobb érzésű átlagpolgár is csak szaros bottal hajlandó piszkálni. Nem véletlen az ellenérzés egyes kormányok részéről.

Szerző:  Toto [ 2018.03.31. 01:10 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Amúgy tényleg jól működik, legjobban futtatja a Chromium-ot. Pedig ez tesztelve lett Linux több változatán is. Szóval maga a rendszermag nagyon jó. Latencymon is meggyőző értékeket mutat, viszont 100us alatt nagyon ingadozik.

Szerző:  Toto [ 2018.04.06. 10:51 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

https://fuse.wikichip.org/news/1158/int ... nt-page-1/
Már készül is a Gemini Lake utódja. 10nm-es node-val, viszont továbbra is AVX nélkül.

Szerző:  Toto [ 2018.04.08. 11:01 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Úgy tűnik, sikerül megcsinálni Windows-ra valós idejű kiterjesztést, viszont vagy 32 bites XP-re, vagy Server 2003-ra, esetleg Vista-ra. Esetleg még aktiválható a PAE, mondjuk Vista esetén. MPD viszont 64 bites, de gondolom átírható.
Mi a véleményetek róla? Érdemes ezzel szórakozni? XP-n van még elavult DirectSound.

Szerző:  Toto [ 2018.04.08. 11:25 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Mondjuk a DirectSound pont nem jó, de van hardveres ASIO is a hangkártyán. Ez csak akkor ok, ha megy a valós idejű kiterjesztés.

Csatolmányok:
xp.png
xp.png [ 118 KiB | Megtekintve 39593 alkalommal. ]

Szerző:  Konzol [ 2018.04.08. 11:36 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Ha az MPD alatt a Music Player Daemont érted, akkor azt megpróbálhatod lefordítani 32 bites Windowson. Vagy sikerül, vagy nem.
Bár nem nagyon értem, hogy mi értelme van dedikált winen futtatni.

Szerző:  Toto [ 2018.04.08. 11:44 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Mindenképpen át kell írni ezt-azt, hogy a valós idejű futtatás működjön. Mivel mint tudjuk, a Windows alapból nem rtos. Kivéve a CE. De az megint csak más. Amúgy meg csak akkor érdekes, ha fut rajta a valós idejű kiterjesztés, különben meg csak egy elavult op.rendszer.

Szerző:  Konzol [ 2018.04.08. 12:36 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Te érted is amit leírtál?

Szerző:  Toto [ 2018.04.08. 12:55 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Konzol írta:
Te érted is amit leírtál?

Én értem, de hogy programozom rá pl. az MPD-t az rtx apira, azt már nem. 32 bites MPD működhet.
Sokat nem programoztam, de ha jól tudom, direkt nem bonyolították túl, hogy könnyű legyen portolni.

Szerző:  Konzol [ 2018.04.08. 14:16 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Emlékeim szerint - nem mpd forráskóddal kelek, fekszek, a windows portot még sosem láttam - csak egyszer állítja a szálak prioritását. Egyébként mi tart vissza, hogy letöltsd a forráskódot, lefordítsd és megnézd mi is a helyzet? Mpd fejlesztői doksi, levlista... Max Kellermann nem túl cizellált, de értelmes felvetésekre nyitott.

Szerző:  Toto [ 2018.04.08. 14:22 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Szerinted én ennyire értek a forráskódokhoz? Belenéztem, annyit láttam, hogy 32 bitre is meg lehet csinálni az MPD-t. De, hogy portolom akkor most át rtx-re, na azt továbbra sem tudom. RTX-el az a gond, hogy szoftvermonopólium van. Iparon kívül a kutyát nem érdekli a dolog. Így meg vagy marad az AP-Linux, vagy a módosított W10, de jó lenne az XP-s RTX, csak nem tudok rá írni.

Szerző:  Konzol [ 2018.04.08. 14:29 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Szerinted miért javasoltam a levelező listát? Ha valaki hozzáértő ráharap, meg fogja nézni a lehetőségeket, ha a kutyát se érdekli a téma rajtad kívül -ami valljuk be esélyes- akkor így jártál. Magad uram, ha szolgád nincs!

Szerző:  Toto [ 2018.04.10. 12:12 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Nem szórakozok vele, inkább írtam a kopasznak, hogy tegyenek bele ilyen támogatást is.

Szerző:  miczo [ 2018.04.10. 15:26 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

MPD win32 nightly build van: https://www.musicpd.org/download/win32/ <-- legelöször ezt próbálnám ki.

Ha módosítani akarsz benne: MinGW / MSys (https://sourceforge.net/projects/mingw/files/) felinstall, majd gcc-vel fordítható.

Ami Neked kell: -D_WIN32 opció gcc-hez.

RT-hez:
- Ha a rendszer alkalmas rá, az mpd alapból megpróbálja az output thread-et realtime prioritáson hajtani.
Nem szükséges emiatt külön bizgetni a kódot!
(SetThreadRealtime()-ra keress rá a soure-ban: \src\output\OutputThread.cxx ).

- Thread prioritást itt állítja: \src\thread\Util.cxx

- Meg kell nézni unmanaged c win32API milyen támogatást ad a realtime prioritás beállítására és belepattintani
#ifdef _WIN32 ... #endif direktívák közé a releváns kódot (Util.cxx).

- Az unmanaged thread lockolásokat átnézni, mivel jár ez, mert nem biztos hogy a rendszer ezáltal müködöképes marad.
Megfelelö idözítésü idöosztásról gondolsodni kell az I/O, memória (DMA) számára.
Realtime szálrendszeren igen könnyü deadlockot / kékhalált összehozni, ott az OS nem segít, ha hibás logikájú kódot írunk.

Olvasni, megérteni: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/ms686277(v=vs.85).aspx

Szerző:  miczo [ 2018.04.10. 15:50 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

miczo írta:
- Ha a rendszer alkalmas rá, az mpd alapból megpróbálja az output thread-et realtime prioritáson hajtani.
Nem szükséges emiatt külön bizgetni a kódot!


Pontosabban fogalmazva, amire az mpd processz prioritását beállítod, azon fut a fö kimeneti szál. A nem idökritikus müveletek thread prioritását veszi vissza, ahol kell.
Tehát ha van egy RT win32-d és felrakod a win32-re forgatott verziót, elégséges a processz prioritást realtime-ra állítani, a output thread mindig azon fog menni.
Nem kell kókányolni a kódot, jól van ez megírva. :)

Szerző:  Konzol [ 2018.04.10. 17:03 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Az időzítés kritikus szál(ak) 50-es sched_fifo prioritással indulnak. ( output, illetve az érkező 0.21-ben lesz rtio szál az Alsanak ).

Szerző:  Konzol [ 2018.04.10. 17:29 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Egy "hagyományos" módon indított mpd így fut linuxon.

Kód:
ps H -q `pidof -s mpd` -o 'pid,tid,cls,rtprio,comm'                                                                                 
  PID   TID CLS RTPRIO COMMAND                                                                                                                     
20036 20036  TS      - mpd                                                                                                                         
20036 20037  TS      - io                                                                                                                         
20036 20038  TS      - player                                                                                                                     
20036 20039  TS      - decoder                                                                                                                     
20036 20040  FF     50 output:My ALSA 


A fejlesztői verzióval lehet ilyet csinálni például

Kód:
                                                                                                                                                             
root@AD1865N:~# ps H -q `pidof -s mpd` -o 'pid,tid,cls,rtprio,comm'                                                                                                           
  PID   TID CLS RTPRIO COMMAND                                                                                                                                               
 5478  5478  FF     99 mpd                                                                                                                                                   
 5478  5481  FF     10 io                                                                                                                                                     
 5478  5482  FF     99 rtio                                                                                                                                                   
 5478  5483  FF     10 player                                                                                                                                                 
 5478  5484  FF     10 decoder:flac                                                                                                                                           
 5478  5485  FF     99 output:I2S                                                                                                                                             


Fifo ütemezőt használva 1 - 99 közt lehet a prioritás.

Windowson is hasonlóan működne a dolog.

Szerző:  Toto [ 2018.04.10. 18:23 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

miczo írta:
miczo írta:
- Ha a rendszer alkalmas rá, az mpd alapból megpróbálja az output thread-et realtime prioritáson hajtani.
Nem szükséges emiatt külön bizgetni a kódot!


Pontosabban fogalmazva, amire az mpd processz prioritását beállítod, azon fut a fö kimeneti szál. A nem idökritikus müveletek thread prioritását veszi vissza, ahol kell.
Tehát ha van egy RT win32-d és felrakod a win32-re forgatott verziót, elégséges a processz prioritást realtime-ra állítani, a output thread mindig azon fog menni.
Nem kell kókányolni a kódot, jól van ez megírva. :)

Aha. Valós idejű futtatás az könnyen megy, viszont az alatta lévő win32 subsystem RT-s alkalmazása azért itt kérdéses. Ezért írtam a kopasznak, csinálják meg, hogy alkalmazásonként változtatható legyen. Tehát legyen két win32-es subsystem, egyik RT-s. Egyéb esetben lehet, hogy marad az AP linux egy újabb verziója. RT-t win32 apira nem tudom megcsinálni. RTX van, de az ipari célra, és ahhoz külön programozni is kell.

Szerző:  Konzol [ 2018.04.10. 18:57 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Ezt kicsit félre érted, de úgy látom az egész valós idejű prioritási alrendszert is.
A lényege az egésznek az, hogy egy-egy processzt ne éheztethessen ki a rendszer, mindenképp kapjon erőforrást.
Lehetőleg pontosan időzítve.

Álljon itt egy idézet az mpd dokumentációból.
Idézet:
Note
There is a rumor that real-time scheduling improves audio quality. That is not true. All it does is reduce the probability of skipping (audio buffer xruns) when the computer is under heavy load.

Nem értek vele teljesen egyet, de pontosan azt árnyalja amit miczoval együtt jó ideje mondunk, hogy ennek az egésznek a rákfenéje a buffer és annak időzítése.

Szerző:  Toto [ 2018.04.11. 18:41 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Windows 10 RS4 tartalmaz egy új energiagazdálkodási módot is, ami eredetileg egy speciális változathoz készült, csak elő lett hozva valahogy. :roll:

Csatolmányok:
t_os2.PNG
t_os2.PNG [ 214.3 KiB | Megtekintve 39221 alkalommal. ]
t_os.PNG
t_os.PNG [ 225.52 KiB | Megtekintve 39221 alkalommal. ]

Szerző:  Szabó Zoltán [ 2018.04.11. 20:27 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

toto - felejtsd el a winfos bármelyik változatát.
Valamelyik linux rulez -nekem az AP Linux tetszik a legjobban, de nem mondom azt, hogy csakisezacsokis... :D
De hogy bármelyik winfosnál jobb, az tuti.
Alacsony proci és memória igény, -nyugodt de mégis részletes hang - mi kell még??
de mindenki úgy görcsöl, ahogy tud....

Szerző:  Toto [ 2018.04.11. 20:41 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Azért a Winfos is igen szépen fejlődik. Csak tudni kell használni. :lol: Eddig ezzel a legújabb Windows 10 RS4-el tudtam kihozni a legjobb teljesítményt a gépemből. Ez nem csak az audio teljesítményre vonatkozik. Majd ha lesz HTPC DSP egységgel, akkor majd lesz Linux is kipróbálva, addig még nem oké. Valóban szép a Windows 10 RS4 teljesítménye, kár, hogy főleg a háttérben futó megfigyelőprogramoknak építették ki, fejlesztették tovább. Nem is tudom már, hogy hányat szedtem ki belőle, és tiltottam le. Nem keveset. És még foglalkozhatok vele tovább, mert még sok a felesleges szolgáltatás még így is. Linuxra írt programok is futnak rajta, némelyik sokkal jobban. Viszont ALSA nyilván nincs benne.

Szerző:  Konzol [ 2018.04.11. 21:15 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Persze, bàrmilyen rendszert lehetne használni, amiből ki lehet csikarni valahogy hangot... Mondjuk egy IBM mainframe?

A logika azt mondatja, hogy azt célszerű használni, ami jobban megfelel a feladatnak. Persze el lehet szórakozni a windowsok simogatásával, nincs azzal semmi baj - én is rengeteget vacakolok a minigépeimmel -, az eredmény akár jó is lehet. ( Arról most nem szeretnék szót ejteni, hogy mennyire foghúzás kategóriának éreznék mondjuk valamiféle win szervert venni ilyesmire... Torrent boltból beszerezhető verzió nálam szóba sem jöhet elvi és köztörvényességi okokból ).
Mindenféle izmos vasakat rakosgatni alá, hogy elfogadható eredményt lehessen kapni, mert a procinak kell izomból megoldania azt, amit az oprendszer nem tud. A teljesen fölöslegen elpocsékolt energiáról nem is beszélve. Ez így nagyon nem kerek!
( Egy normálisabban működő rendszerben már vagy húsz éve törvény tiltaná jó pár rendszer használatát, de a nyivános hálózatra kötését biztosan... )

Szerző:  Toto [ 2018.04.11. 21:51 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Ingyenesen át lehetett állni egy évig a Windows 10-re, ezt használtam ki az összes gépnél.
Amúgy meg több, mint 10 éves a gépem. Xeon E5450 procival. Újabb Windows Serverek felejtősek.
7nm-10nm-es processzorokat mindenképpen megfogom várni. Mivel az AMD rákapcsolt, így Intelnek is láthatóan sürgős lett hirtelen, hogy alacsony fogyasztású processzorokat adjanak ki. Addig nem éri meg venni egész egyszerűen.
Szóval semmi izmos vas nem kell ide, bár azért több, mint egy ARM-es minigépnél nyilván. De hát ez x86_64, nem ARM.

Szerző:  Konzol [ 2018.04.11. 21:58 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Át lehetett állni, ha volt miről. Ha nem volt miről, akkor is átállt, de attól még torrent bolt kategória.

Szerző:  Toto [ 2018.04.11. 22:21 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Megfelelően összerakott Windows 10 jobban megfelel bármilyen feladatnak korszerű gépeken. Logikusan is. Microsoft szerverei viszont biztonságosabb, mint akármilyen "torrent bolt". Ráadásul pont azért van az Insider program, hogy minél többen teszteljék az újabb rendszereket.

Linux se rossz, de eddig messze a Windows 10 a legjobb az x86_64-en. Chromium is jobban fut. És van DirectX 12.

Szerző:  Konzol [ 2018.04.11. 22:24 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Ami minden célra megfelel, az igazából semmire sem felel meg igazán jól.

Ha mindenre megfelelne akkor nem lenne tucatnyi "egy windows mindenhol" verzió.

Szerző:  shany [ 2018.04.12. 08:08 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Ellenpontként:

Windows alapú PC-hez, egy magyar "audio PC"-t is gyártótól:
"A nagyobb processzorok minden esetben jobb hangot produkáltak még akkor is ha vissza vannak fogva." ( http://www.avx.hu/forum/index.php?/topi ... nt-2234630 )

A saját - többször leírt - tapasztalatom Windows PC ügyben, mezei összeállítás:
core i7 processzor, 8GB RAM, SSD, winchester, kicsit szofisztikáltabb de kapcsolóüzemű táp, Win7. 40W-os fogyasztás. Ms office, mérő-, szimulációs programok, net, stb....audio lejátszás USB kimeneten ( akár valós idejű PCM-DSD konverzióval, szoftveres túlmintavételezéssel, dithering-gel ) egyszerre, hibátlanul

Emellett van dedikált HTPC APlinux-szal, tuningolt USB-kártyával.... csak nem kapcsolom be, pedig érzékeny vagyok a hangminőségre. A "nyugodt de mégis részletes hang" nem feltétlen elég szvsz.

Szerző:  miczo [ 2018.04.12. 10:20 ]
Hozzászólás témája:  Re: audio HTPC építése

Shany: Az izmosabb procik (pl core i5, i7) gyorsabban kiszolgálják a folyamatokat, ez nem vitás, effektíve jobb latency, kisebb jitter a teljes rendszerre nézve.

A minigépekkel mi egy teljesen más rendszer mentén próbálunk haladni. Ott a proci ARM alapú, egyfajta risc architektúrának tekinthetö (minimalizált utasításkészlet, egy óraciklus alatt hajtható gépi utasításokkal). Erre történik az optimalizált fordítás. Amivel Konzollal pöcsölünk egy olyan fajta lejátszás, ahol direkt I2S-en keresztül hajtjuk a DAC-ot, az I2S-t a linux kernelben minimális kód kezeli.
Gyakorlatilag nem a proci végez rajta müveleteket, hanem a felprogramozott DMA írja az adatot az SOC hardveresen megvalósított I2S regisztereibe.
Ezért van, hogy egy H3 SOC, ami 1.2...1.6GHz-en ketyeg 5-8%-ban van kihasználva zenelejátszás közben. Ez az 5-8% a flac dekódolása, hálózati,I/O müveletek,
mpd kliens kiszolgálása, stb.

Szóval a két rendszer eléggé más hardver megközelítés, még ha a szoftveres rész ugyanazokat a komponenseket is használja, a magam részéröl ezért is vagyok nagyon kíváncsi a HTPC gépekre.
Komolyan megépített PC alapú diy zenegépet még nem hallottam, ezért is várom a hétvégét.

Oldal: 12 / 15 Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/