Sokan próbálnak minél többet nyerészkedni és nagyobb teljesítményt kipréselni a csövekből, ami egy adott határig lehetséges. De vannak tervezési alapszabályok, az egyik, hogy szonikus oldalról az adja a legszebb hangzást, ha a cső nincs sem túlvezérelve, sem túlhajtva a végső határig,, ami az élettartamát is befolyásolja erősen. A hang szempontjából szebb a csövet alacsonyabb munkaponton hajtani,,, persze függ a OPT től és több mindentől... Ugyan ez vonatkozik az OPT re is hogy nem szabad bűvészkedni a trafó légrésével,, csak mert nincs megfelelő trafó kéznél, ha kell a légrés akkor olyat kell használni... Az is alapvető, hogy az erősítő és a hangszóró összetartozzanak, ami a jobb, mint a csövet izzasztani, mert a hangszóró nem elég érzékeny. Vannak "holisztikus" szempontok, energiai oldalról ami egy külön téma, és túlnyúl a fizika határain.... Ha a hangszóró megfelelő, akkor elég egy 1-3 W os csőves cucc,, sőőt azok szólnak a legszebben.. persze ha a hangfal is olyan hozzá.... Én egy saját készítésű FE206En tartalmazó elég túlméretezett dobozzal igen jó eredményt értem el először egy saját EL84 SE vel, 2W kimenettel, kihajtja majd hogy nem a falakat is megmozgatja...szobahangerőről beszélve, kis túlzással, nagyképűen azt is mondanám, hogy az eredmény minden várakozást felül múlt... rendkívül zeneinek érzem, bár nem tudtam összehasonlítani élőben mással. Jelenleg egy kinai MUZISHARE X9 300B SE ampal használom, amivel szintén nagyon elégedett vagyok, már a kit csövekkel is igen jó, de fogok rajta pár jelentősebb módosítást eszközölni, és a jelenlegi saját hangfallal néha libabőrős, aki hallgatja... Eredetileg egy meghallgatáskor az Air Tight ATM-300R kb 12000 dolláros vett le a lábamról, hogy nekem az KELL,, csak ugye,,, az anyagiak... de az eredmény amit elértem a jelenlegi cuccal, az meglehetősen megközelíti az elért hangzásban.. ami nagy dolog a töredékéből pénzben. nyilván törvény hogy azt kapod amit megfizetsz,,,, de sokszor lehet bűvészkedni, az adott adottságok keretein belül, megfelelő tudással.
|