audiodiyers.hu

EMAIL: forum@audiodiyers.hu
Pontos idő: 2017.07.26. 00:33

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 137 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: V4 végfok
HozzászólásElküldve: 2016.09.30. 17:02 
Online
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.27. 15:22
Hozzászólások: 2782
mayky írta:
Én így oldanám meg a 3 mm-es csavar belefér a furatba.


A tápot én is így tervezem. A föld a kérdéses. No meg nem hagy nyugodni a kivezetés elnevezése: soldering lug vagyis "forrfül" biztosan jól fog ez működni csavarozva?

Sajti


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: V4 végfok
HozzászólásElküldve: 2016.09.30. 18:40 
Offline
Alapítótag

Csatlakozott: 2011.03.30. 19:15
Hozzászólások: 754
sajti írta:
mayky írta:
Én így oldanám meg a 3 mm-es csavar belefér a furatba.


A tápot én is így tervezem. A föld a kérdéses. No meg nem hagy nyugodni a kivezetés elnevezése: soldering lug vagyis "forrfül" biztosan jól fog ez működni csavarozva?

Sajti


Szerintem ezt a forrasztható fület nem szabadna mechanikusan terhelni, mert elenged az alu szegecselése.
A csavaros kivezetéses kondi való az ilyen komolyabb vezetékek rögzítéséhez.

Üdv: TJ.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: V4 végfok
HozzászólásElküldve: 2016.09.30. 19:35 
Online
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.27. 15:22
Hozzászólások: 2782
tunerman írta:
Szerintem ezt a forrasztható fület nem szabadna mechanikusan terhelni, mert elenged az alu szegecselése.


Én nem pont erre gondoltam. Inkább arra, hogy a fül anyaga esetleg nem elég kemény, és idővel a csavaros rögzítés lazulni kezd...

tunerman írta:
A csavaros kivezetéses kondi való az ilyen komolyabb vezetékek rögzítéséhez.


Akkor szólni kéne a Nichicon fejlesztőinek, hogy gond van. Egy ekkora kapacitású kondihoz már kell a vastag huzalozás...

Sajti


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: V4 végfok
HozzászólásElküldve: 2016.09.30. 19:59 
Offline
Kiemelt Tag

Csatlakozott: 2011.04.10. 17:38
Hozzászólások: 705
sajti írta:
Én nem pont erre gondoltam. Inkább arra, hogy a fül anyaga esetleg nem elég kemény, és idővel a csavaros rögzítés lazulni kezd...
sajti

Rugós alátét nem lehet megoldás?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: V4 végfok
HozzászólásElküldve: 2016.09.30. 20:09 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.26. 22:30
Hozzászólások: 1470
Tartózkodási hely: Baranya
Nem szabad mechanikusan terhelni ? Ezek szerint egy vezetéket se szabad ráforrasztani, az is terhelés. :lol: A súlya miatt a forrasztás akár nehezebb is lehet mit a réz kábelvég ha ténylegesen rendesen megforrasztod.
A lyukba bele se férne 2 db 2,5-es huzal. Terveim szerint a végleges cuccban ilyen huzal keresztmetszetet fogok használni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: V4 végfok
HozzászólásElküldve: 2016.09.30. 20:32 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.26. 22:30
Hozzászólások: 1470
Tartózkodási hely: Baranya
Lelazulás ?
Rugós alátét vagy önzáró anyát kell használni.
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: V4 végfok
HozzászólásElküldve: 2016.09.30. 20:40 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.26. 22:30
Hozzászólások: 1470
Tartózkodási hely: Baranya
Itt mondjuk a fickó nem vacakot, beforrasztotta a kondikat.
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: V4 végfok
HozzászólásElküldve: 2016.09.30. 20:47 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.26. 22:30
Hozzászólások: 1470
Tartózkodási hely: Baranya
Ez is egy érdekes megoldás a földsínre.


Csatolmányok:
22mf80v2.jpg
22mf80v2.jpg [ 39.08 KiB | Megtekintve 2978 alkalommal. ]
22mf80v.jpg
22mf80v.jpg [ 56.41 KiB | Megtekintve 2978 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: V4 végfok
HozzászólásElküldve: 2016.09.30. 21:12 
Offline
Moderátor

Csatlakozott: 2012.01.06. 10:09
Hozzászólások: 257
Tartózkodási hely: BÉKÉS
Na az a réz henger nagyon ott van!!!
Viszont amit hiányolok, az a közepénél a csillagpont helye....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: V4 végfok
HozzászólásElküldve: 2016.09.30. 21:15 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.26. 22:30
Hozzászólások: 1470
Tartózkodási hely: Baranya
Középen szétcsavarozhatóra kell megcsinálni. :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: V4 végfok
HozzászólásElküldve: 2016.09.30. 21:38 
Online
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.27. 15:22
Hozzászólások: 2782
mayky írta:
Lelazulás ?
Rugós alátét vagy önzáró anyát kell használni.


A rugós alátét jó ötlet. Az önzáró anya nem annyira.

Sajti


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: V4 végfok
HozzászólásElküldve: 2016.10.02. 17:14 
Offline
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: 2012.12.14. 11:30
Hozzászólások: 213
Tartózkodási hely: ~ Bp.
Idézet:
...A rugós alátét jó ötlet...
Akkor inkább körmös alátét (szerintem az egyenletesebben szorít).
Csatolmány:
Magyarázat: csillagpont föld
1.) csavarozva: forrfül, körmösalátét, anya.
2.) forrasztva.
Másik pólus
1.) autósaru
2.) forrasztva

Star GND.jpg
Star GND.jpg [ 145.72 KiB | Megtekintve 2804 alkalommal. ]

Ha egymással szemben elhelyezhető a 2 elko, akkor talán így még előnyösebb lenne a star GND kialakítása...
(a 2 elkó bilincsekkel lerögzítve; 2 fül egymással szemben összefogva =GND be/ki; másik 2 szembe eső fül le/fel hajtva -hogy ne érintkezzenek-)
Ha könnyen bonthatóra kell csinálni, akkor csavarozás, illetve autósaru; ha nem akkor: talán biztosabb a forrasztott kontakt... :)
Szerintem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: V4 végfok
HozzászólásElküldve: 2016.10.02. 17:29 
Offline
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: 2012.12.14. 11:30
Hozzászólások: 213
Tartózkodási hely: ~ Bp.
DöG írta:
...Ha egymással szemben elhelyezhető a 2 elko, akkor talán így még előnyösebb lenne a star GND kialakítása...
(a 2 elkó bilincsekkel lerögzítve; 2 fül egymással szemben összefogva =GND be/ki; másik 2 szembe eső fül le/fel hajtva -hogy ne érintkezzenek-)
Most nézem, hogy itt a 2 fül nem is középvonalban van. :oops: :?
Ez esetben a füleket nem is kell elhajlítani: a 2 szembelévő elkót úgy kell összeforgatni, hogy az egyik +-a a másik --ával élben összeérjen (összeforrasztani = GND), a másik 2 fül meg elég távol marad egymástól. 8-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: V4 végfok
HozzászólásElküldve: 2016.10.02. 19:37 
Online
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.27. 15:22
Hozzászólások: 2782
Köszi a részletes ötleteket! Ezek sokat segítettek!

Sajti


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: V4 végfok
HozzászólásElküldve: 2016.10.02. 21:28 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.26. 22:30
Hozzászólások: 1470
Tartózkodási hely: Baranya
Ha egymással szembe fordítod akkor még egy vonalban lesznek a kivezetések. Nem ?
Úgy lenne esetleg megoldás ha nem lenne egy vonalban a 2 kondi, de akkor már nem túl jó a helykihasználása.
Én nem szívesen görbítgetném a forrfüleket, mert inkább ettől gyengül meg alu szegecselése.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: V4 végfok
HozzászólásElküldve: 2016.10.03. 10:57 
Offline
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: 2012.12.14. 11:30
Hozzászólások: 213
Tartózkodási hely: ~ Bp.
mayky írta:
Ha egymással szembe fordítod akkor még egy vonalban lesznek a kivezetések. Nem ?
Ha ellentétes a polaritás, akkor tényleg... csak az offset megy arrébb :oops:


Csatolmányok:
Magyarázat: 22mf80v.jpg
22mf80v.jpg
22mf80v.jpg [ 42.94 KiB | Megtekintve 2683 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: V4 végfok
HozzászólásElküldve: 2016.10.03. 22:18 
Offline
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.31. 15:11
Hozzászólások: 1386
Tartózkodási hely: EU
Szépek. A képek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: V4 végfok
HozzászólásElküldve: 2016.10.03. 22:41 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.26. 22:30
Hozzászólások: 1470
Tartózkodási hely: Baranya
Demonstration :lol:


Csatolmányok:
demo.JPG
demo.JPG [ 20.81 KiB | Megtekintve 2601 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Pufferkondi méretezése
HozzászólásElküldve: 2016.10.04. 09:54 
Offline
Kiemelt Tag

Csatlakozott: 2011.09.10. 18:28
Hozzászólások: 969
Tartózkodási hely: Győr
Azért a forrasztás ennél nagyságrendekkel jobb kontaktot biztosit. Főleg hogy a réz erősen hajlamos az oxidációra.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Pufferkondi méretezése
HozzászólásElküldve: 2016.10.04. 10:09 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.26. 22:30
Hozzászólások: 1470
Tartózkodási hely: Baranya
A sárgaréz az kevésbé oxidálódik. Az embernek meg nincs szíve egy ilyen kondít elcsúfítani egy forrasztással :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Pufferkondi méretezése
HozzászólásElküldve: 2016.10.04. 10:13 
Offline
Alapítótag

Csatlakozott: 2011.03.26. 23:55
Hozzászólások: 1351
Gybalu71 írta:
Főleg hogy a réz erősen hajlamos az oxidációra.

Nem csak arra.
A hangfal csatlakozásokat úgy fél évente húzom újra -egy-két "racsni"- (ha jól emlékszem "karmosanya" jellegű) mert a beledugott villa lassan, de "megfolyik".


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Pufferkondi méretezése
HozzászólásElküldve: 2016.10.04. 11:07 
Online
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.27. 15:22
Hozzászólások: 2782
euro21 írta:
a beledugott villa lassan, de "megfolyik".


Na ettől tartok én is!

Sajti


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Pufferkondi méretezése
HozzászólásElküldve: 2016.10.04. 11:18 
Online
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.27. 15:22
Hozzászólások: 2782
mayky írta:
Az embernek meg nincs szíve egy ilyen kondít elcsúfítani egy forrasztással :lol:


Inkább ronda legyen, de finom! :)

Sajti


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Pufferkondi méretezése
HozzászólásElküldve: 2016.10.04. 11:27 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.26. 22:30
Hozzászólások: 1470
Tartózkodási hely: Baranya
Itt van egy érdekes anyag a kötésekkel kapcsolatban.

http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/t ... /ch06.html

A lelazulást meg lehet kompenzálni ilyen, vagy rugós alátéttel :

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Pufferkondi méretezése
HozzászólásElküldve: 2016.10.04. 11:36 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.26. 22:30
Hozzászólások: 1470
Tartózkodási hely: Baranya
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Pufferkondi méretezése
HozzászólásElküldve: 2016.10.04. 11:44 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.26. 22:30
Hozzászólások: 1470
Tartózkodási hely: Baranya
Érdekes kérés még az is hogy melyik kötésnek kisebb az ellenállása ?
A "réz - réz" kapcsolatnak vagy a "réz - ón (ötv.) - réz" kapcsolatnak ?

http://wiki.ham.hu/index.php/Anyagok_%C ... %C3%A1gaik


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Pufferkondi méretezése
HozzászólásElküldve: 2016.10.04. 12:05 
Online
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.27. 15:22
Hozzászólások: 2782
mayky írta:
Érdekes kérés még az is hogy melyik kötésnek kisebb az ellenállása ?
A "réz - réz" kapcsolatnak vagy a "réz - ón (ötv.) - réz" kapcsolatnak ?


Nyilván a réz-réz kapcsolatnak, csak hogyan hozod létre úgy, hogy az biztonságos legyen?
Értem ez alatt az alábbiakat:
- érintkező felület nagysága
- érintkező felület felületi finomsága
- az érintkezés légmentes kivitele

Sajti


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Pufferkondi méretezése
HozzászólásElküldve: 2016.10.04. 12:16 
Offline
Alapítótag

Csatlakozott: 2011.03.26. 23:55
Hozzászólások: 1351
sajti írta:
Nyilván a réz-réz kapcsolatnak

Érvéghüvely-jellegű réz elem zömítéssel (inkább ne kérdezd a szerszám árát, ez nem a szimpla érvégfogó) a drótra.
Aki régen szerelt -jó minőségű- koaxot, vagy ARCNET hálózatot, az tudja miről beszélek.
20-30 éve szerelt kötésekkel semmi gond sincs.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Pufferkondi méretezése
HozzászólásElküldve: 2016.10.04. 13:30 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.26. 22:30
Hozzászólások: 1470
Tartózkodási hely: Baranya
sajti írta:
Nyilván a réz-réz kapcsolatnak, csak hogyan hozod létre úgy, hogy az biztonságos legyen?
Értem ez alatt az alábbiakat:
- érintkező felület nagysága
- érintkező felület felületi finomsága
- az érintkezés légmentes kivitele
Sajti


Úgy értem, hogy ahogy házilagosan megtudod csinálni. Tehát forrszem krimpelve, csavarozva, vagy csak beforrasztva a vezeték.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Pufferkondi méretezése
HozzászólásElküldve: 2016.10.04. 13:37 
Online
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.27. 15:22
Hozzászólások: 2782
mayky írta:
Úgy értem, hogy ahogy házilagosan megtudod csinálni. Tehát forrszem krimpelve, csavarozva, vagy csak beforrasztva a vezeték.


Én házi viszonyok között mindenképpen a forrasztásra szavazok.

Sajti


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Pufferkondi méretezése
HozzászólásElküldve: 2016.10.10. 16:45 
Online
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.27. 15:22
Hozzászólások: 2782
mayky írta:
Kép


Pont ebből a képből látszik, hogy mennyire parasztvakítás a csavaros kondi. A lényeg az impedancia csökkentése lenne.
A képen pedig jól látható, hogy az egyenirányítóknál - biztos, ami biztos-, azért megjáratják kicsit NYÁK-on is az áramot. Ráadásul ennek köszönhetően 3 csatlakozó van a trafó és a kondik között...

Sajti


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Pufferkondi méretezése
HozzászólásElküldve: 2016.10.10. 18:52 
Offline
Alapítótag

Csatlakozott: 2011.03.26. 23:55
Hozzászólások: 1351
Ne sajnáld azt a pár mOhmot.
Jól jön az havária esetén. Nehéz beszerezni a száz Amper közeli biztosítékokat, könnyebb pótolni az elpárolgott pár mikron rezet.

Anno volt olyan rendszerünk (higanygőz pilács kW felett, ami felfűtésnél legendásan gyakran ment közel rövidzárba), ahol a vezérlésbe direkt terveztünk NYÁK "biztosítékokat".


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Pufferkondi méretezése
HozzászólásElküldve: 2017.07.13. 13:21 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2015.11.11. 23:30
Hozzászólások: 242
Tartózkodási hely: Szombathely
Kérdezném a tapasztalt szakikat, akiknek van minőségi hangfaluk és soktízezer uF a tápban, hogy hallani-e különbséget aközött amikor be van kapcsolva az erősítő és úgy szól a zene, ill. amikor le van kapcsolva és csak a kondenzátorokból jön áram.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Pufferkondi méretezése
HozzászólásElküldve: 2017.07.13. 13:30 
Offline
Kiemelt Tag

Csatlakozott: 2011.09.10. 18:28
Hozzászólások: 969
Tartózkodási hely: Győr
Eddig ezt nem probáltam.De hogy felvetődött megfüleljük.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Pufferkondi méretezése
HozzászólásElküldve: 2017.07.13. 17:03 
Offline
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: 2015.09.27. 11:09
Hozzászólások: 117
mayky írta:
Érdekes kérés még az is hogy melyik kötésnek kisebb az ellenállása ?
A "réz - réz" kapcsolatnak vagy a "réz - ón (ötv.) - réz" kapcsolatnak ?


Gybalu71 írta:
Azért a forrasztás ennél nagyságrendekkel jobb kontaktot biztosit. Főleg hogy a réz erősen hajlamos az oxidációra.


Nagyjából azzal kalkulálhatsz, hogy az ón-ólom forraszanyag fajlagos ellenállása mintegy 20x (hússzor) rosszabb, mint a tiszta vörösréznek. Téves nézet, hogy a forrasztott kötések jobb minőségűek és kisebb átmeneti ellenállást biztosítanak. Csupán annyi az előnyük, hogy a forrasz anyag alatt tényleg nem korrodálódik a fém. Nagy áramok esetén én mindenképpen a csavaros kötésre szavaznék. (Évente utánahúzva.) :!:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Pufferkondi méretezése
HozzászólásElküldve: 2017.07.13. 21:06 
Offline
Alapítótag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.27. 11:42
Hozzászólások: 465
A forrasztás előnye az igen nagy csatlakozási felület, emiatt kisebb (szokott lenni) az átmeneti ellenállás. A vibrációra is kevésbé érzékeny, mint a csavaros kötés. Én a hálózati kábelek dugóját jól megcsavarozom, majd jól megforrasztom, és a fázis és nulla közé egy 10-47nF X2 mkp kondit is forrasztok. Ja meg egy 240kOnm 1W ellenállást is, hogy ne csípjen a csóka :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Pufferkondi méretezése
HozzászólásElküldve: 2017.07.13. 21:09 
Offline
Alapítótag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.27. 11:42
Hozzászólások: 465
Régen volt egy sorozat erősítőm, amiben 83e uF kapacok voltak (Dunaudio Evergreen A30), ott próbálkoztam ilyesmivel, de nem tudtam fülön csípni értékelhető különbséget, mert azanyjaúristenit kisült, mielőtt rendesen megfülelhettem volna :D
Komolyra fordítva: van különbség - de hangyafaßnyi -finoman szólva :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 137 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség