mflogi írta:
FordPrefect írta:
Nem. Legfeljebb a 6P3SZ-E változat pár percig-óráig-napig, de azt is csak 500 V-ig kínozták. Azt viszont meglepő módon túlélte.
Helló!
Teljes tévedés! A 6P3SZ-E megengedett max. üzemi adata Ua=250V 5000 üz. ó esetén a gyári adatok szerint. Az hogy az amatőr ezt nem tartja be az ő ügye.
A másik hogy másik, hogy az Ri nagyobb (min 65K) mint a 6P3SZ -nél (25k) ,és a torzítása 15% és nagyobb mint a 6P3SZ cső esetén 11 % , ezért a 6P3SZ szebben szól, de a 6P3SZ max Ua=375V és az üz ó. 500.
Mind két csövet hosszú ideig használtam nem csak az erősítőkben hanem a lokátorokban, - SZON/9 légvédelmi tüz vezető lok. (ami 6db löveget irányította) amikor 6db SZON9/A -t üzemeltettem és javítottam.
Ez a cső is működött a 6db SZON/A által vezérelt 36db SZ60 -as 57mm-es légvédemi gép ágyúkon lévő forgógépes (Amplidin) szerveo erősítőiben, ami a löveg villany motorjait hajtotta.
Üdv. M.
A 6P3SZ eredetijét az USA 6L6 csövet egy Mo.-ra behozott USA SCR 584 légvédelmi tűzvezető lok.-ban 1962-ben az a lok. egységeiben a SZON9/A lok. egységeivel összehasonlíthattam. / Az USA SCR 584 lok. az 1944-ben az USA rep. anyahajók légvédelmi lövegeinek automatikus tűzvezetését biztosította. Ezt a lok.- ot 1994-ben a New York-i parton álló rg. anyahajón- az USA Hadtörténeti Múzeum hajóján is megnézhettem.
Az USA SCR 584 lok. egy-egyben orosz (SZON 4 lok.) után gyártott változatának műszaki leírását és a 6P3SZ csöves részének kapcsolását a Magyar Hadtört. Múzeum Könyvtárában megnézheti.
/ A 4db légvédelmi harckocsi SILKA ágyújának tűzvezető lok.- át is szereltem, és azokban főként azok a szubmini csövek voltak, amint a korábban közölt mini előerősítők képein és kapcsolási rajzain is láthatók voltak. Egyébként a HDS által árult csövekből lehetett venni /