audiodiyers.hu

EMAIL: forum@audiodiyers.hu
Pontos idő: 2024.03.29. 11:51

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Mechanikai veszteség Rms
HozzászólásElküldve: 2014.12.10. 14:01 
Offline
Örökös tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.04.09. 13:35
Hozzászólások: 225
Tartózkodási hely: Óbuda
A mostani Hhifi-ben olvastam a cikket,és tudom hogy nagyon sok kérdés van,sok gyártó nem is adja meg ,lefordítottam és most itt van mindenki örömére. :)

Csatolmány:
Mechanikus veszteség.jpg
Mechanikus veszteség.jpg [ 199.87 KiB | Megtekintve 21764 alkalommal. ]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mechanikai veszteség Rms
HozzászólásElküldve: 2014.12.10. 14:31 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.30. 15:15
Hozzászólások: 5175
Klang! Ez a Hhifi meg milyen újság? soha nem láttam még, tudsz róla egy fotót beadni?
Más:
Ez az Rms ugyan az, mint a mélyközépsugárzóm adatlapján található technikai adatok utolsó sora?
Mert akkor a jobbak közzéteszik. :) Lsd a mellékletet.


Csatolmányok:
peerless HDS N 6-33 -08.pdf [112.45 KiB]
583 alkalommal.

_________________
Bocsánat, hogy hozzá szóltam. Mea Culpa!
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mechanikai veszteség Rms
HozzászólásElküldve: 2014.12.10. 20:02 
Offline
Kiemelt Tag

Csatlakozott: 2011.03.27. 20:53
Hozzászólások: 3556
Nem akarok belekotyogni, de az a ferde tárggyal és lejtővel szemléltető példa biztosan nem a test tehetetlenségről szól, hanem tapadási súrlódásról, tehát így hibás:
Csatolmány:
Tapadási súrlódás lejtőn.pdf [29.38 KiB]
543 alkalommal.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mechanikai veszteség Rms
HozzászólásElküldve: 2014.12.10. 20:06 
Offline
Örökös tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.04.09. 13:35
Hozzászólások: 225
Tartózkodási hely: Óbuda
Hallole!

Igen ez az a paraméter. Igen a jobbak megadják,de nézz meg egy Seas-t! Aminek az értékei nem rosszabbak ennél (ez az érték nagyon magas ennek a fele lenne az elfogadható) Pont ebben az újságban a hszóró teszteknél vonultatnak fel 12 db újra konstruált hszórókat a Monacortól a TB-ig, amelyeknél ezt az értéket a korábbinak a felére csökkentették. Ha megnézel egy igazi szélessávút ott ez az érték nem fordulhat elő ma sem,arról már nem is beszélek hogy korábban milyen volt. De nézz meg egy RFT mérést tőlem ,nálam mindig szerepel.

Ez egy itthon is ismert folyóirat,jobb újságosnál meg is veheted 2500Ft-ért! ;)

Csatolmány:
HH02.jpg
HH02.jpg [ 111.85 KiB | Megtekintve 21739 alkalommal. ]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mechanikai veszteség Rms
HozzászólásElküldve: 2014.12.10. 20:24 
Offline
Örökös tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.04.09. 13:35
Hozzászólások: 225
Tartózkodási hely: Óbuda
shany írta:
Nem akarok belekotyogni, de az a ferde tárggyal és lejtővel szemléltető példa biztosan nem a test tehetetlenségről szól, hanem tapadási súrlódásról, tehát így hibás:
Csatolmány:
Tapadási súrlódás lejtőn.pdf


Már megtetted! :lol:

Szeretném megkérdezni tőled hogy: van -e összefüggés a test súlya és tehetetlensége között,továbbá azt hogy van -e összefüggés a test súlya és a tapadási súrlódása között,és még azt hogy van-e összefüggés a súlya ,felületi minősége és a tapadási súrlódása között ?

Klang


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mechanikai veszteség Rms
HozzászólásElküldve: 2014.12.10. 20:41 
Offline
Kiemelt Tag

Csatlakozott: 2011.03.27. 20:53
Hozzászólások: 3556
"van -e összefüggés a test súlya és tehetetlensége között"
nincs

"van -e összefüggés a test súlya és a tapadási súrlódása között,és még azt hogy van-e összefüggés a súlya ,felületi minősége és a tapadási súrlódása között ?"
természetesen, az mellékelt leírásban látható is


( Egyébként számolja az Rms-t pl. a BassBox is a többi paraméterből, tehát képlettel is számolható a többi adatból, csak meg kellene keresni. Így első próbára a Cms-sel fordítottan arányos...)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mechanikai veszteség Rms
HozzászólásElküldve: 2014.12.10. 20:59 
Offline
Örökös tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.04.09. 13:35
Hozzászólások: 225
Tartózkodási hely: Óbuda
Szeretnék megnyugtatni mindenkit hogy mint minden az Rms is kiszámolható és ehhez küldöm ezt a kis gyüjteményt,mindenki válogassa ki a kedvére valót! ;)

Csatolmány:
Bbox formel.jpg
Bbox formel.jpg [ 87.82 KiB | Megtekintve 21725 alkalommal. ]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mechanikai veszteség Rms
HozzászólásElküldve: 2014.12.10. 21:18 
Offline
Örökös tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.04.09. 13:35
Hozzászólások: 225
Tartózkodási hely: Óbuda
Wikipédia:
"Egy merev test tehetetlenségi nyomatéka egy adott tengely körül azt adja meg, hogy „mennyire nehéz” megváltoztatni a szögsebességét a tengely körül.

Analógia: A tehetetlenségi nyomaték egy forgást végző testnél ugyanazt jelenti, amit egy egyenes vonalon haladó testnél a tömeg jelent. Mégpedig azt, hogy mekkora energiát tárol adott test, adott mozgásállapotával. A tárolt energia és a tehetetlenségi nyomaték(vagy analógia esetében a tömeg) egyenes arányosságban áll egymással."

Én ezzel ezt a kérdést lezártam. ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mechanikai veszteség Rms
HozzászólásElküldve: 2014.12.10. 22:10 
Offline
Kiemelt Tag

Csatlakozott: 2011.03.27. 20:53
Hozzászólások: 3556
Kár, kevered a súly és a tömeg fogalmát. Messze nem ugyanaz ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mechanikai veszteség Rms
HozzászólásElküldve: 2014.12.10. 22:44 
Offline
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.31. 15:11
Hozzászólások: 2054
Tartózkodási hely: EU
1973-ban megjelent AES kiadványokban még nem szerepelt Rms a TSM paraméterek között, de már jól modellezte a hangsugárzót az akkori cikk. Érdekes a felvetés, mert manapság az Rms H2000 katalógusadataiban is szerepel 8-) Amúgy az alumínium lengőcséve hordozók cca. 1mm felhasítással készülnek időtlen idők óta, tehát nem ZÁRT menet, ami a csillapítást befolyásolhatná. Ez csak egy "Ámatőr" hozzászólás.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mechanikai veszteség Rms
HozzászólásElküldve: 2014.12.11. 09:29 
Offline
Örökös tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.04.09. 13:35
Hozzászólások: 225
Tartózkodási hely: Óbuda
shany írta:
Kár, kevered a súly és a tömeg fogalmát. Messze nem ugyanaz ;)


Nézd,kétségem nem volt afelől ,hogy én tévedek!
Egy lehetőség még van: megveszed az újságot és magad lefordítod! Ha még mindig helytelennek tartod az irományát akkor felveszed a szerzővel a kapcsolatot ,és felvilágosítod hogy miben tévedett.

A fene tudja ,ilyenkor mindig az az érzésem hogy az ajándék lónak húzod ki a fogát! : :cry:

Üdv Klang


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mechanikai veszteség Rms
HozzászólásElküldve: 2014.12.11. 12:07 
Offline
Kiemelt Tag

Csatlakozott: 2011.03.27. 20:53
Hozzászólások: 3556
Szeretem az ajándékokat :D és természetesen más örömét sem akarnám elrontani.
Viszont ez egy - eredetileg talán lektorált - "szakcikk", amelyből hasznos, de mindenképp igaz információkat nyerhetnénk.
Azért is írtam, hogy nem akarok belekotyogni, mert nem számítok autentikusnak ebben a témában ( meg persze másfélében sem :lol: ), meg nem is értek hozzá, csak a szigorúan vett témán kívüli példa hibájára hívtam fel a figyelmet, a többivel nem foglalkoztam...

Azért elolvasnám, hogy mi lenne a reakció pl. a H2000 fórumon...

( Rémlik, hogy valamikor volt egy kisebb vita az alu lengőcséve-hordozókról. PL még készített is egy, a két végénél összeforrasztott ( tehát rövidrezárt menet ) példányt. )


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mechanikai veszteség Rms
HozzászólásElküldve: 2014.12.16. 11:14 
Offline
Örökös tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.04.09. 13:35
Hozzászólások: 225
Tartózkodási hely: Óbuda
FordPrefect írta:
1973-ban megjelent AES kiadványokban még nem szerepelt Rms a TSM paraméterek között, de már jól modellezte a hangsugárzót az akkori cikk. Érdekes a felvetés, mert manapság az Rms H2000 katalógusadataiban is szerepel 8-) Amúgy az alumínium lengőcséve hordozók cca. 1mm felhasítással készülnek időtlen idők óta, tehát nem ZÁRT menet, ami a csillapítást befolyásolhatná. Ez csak egy "Ámatőr" hozzászólás.


1973-ban még valószínűleg a PA sorozatoknál volt elsősorban fém lengőtekercs cséve, ma már a HI-FI-ben is mindennapos. Ha nem zárt a gyürű akkor sem kapok jobb RMS eredményt.Szerintem ez csak az előállítás könnyebbsége miatt van(hajlítani egyszerűbb a lemezt mint mélyhúzni) ,aztán gyártottak ehhez is egy kis Hifi legendát így máris sokkal jobb az ár.
Mostanság a technikai fejlődés is meghaladta már ,hiszen itt van a kapton (amely nem vezető) helyette. Ha mégis alumínium van beépítve akkor csak a költségek miatt lehet.
Ez is egy Ámatőr hozzászólás :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség