audiodiyers.hu

EMAIL: forum@audiodiyers.hu
Pontos idő: 2024.03.29. 00:36

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2012.04.03. 18:05 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.03.27. 14:59
Hozzászólások: 713
Van egy Grunding Hifibox400 asom, aminek nagyon tetszik "ránézésre" a mélyközepe, kiszedve fülhöz közeltartva ujbeggyel a gumiperemet megpöcintve hihetetlen mély hangot produkál , gondoltam alacsony fs-e lehet, de a 7 literes zárt dobozában nemigen érvényesül. Gondoltam a kis erejű felfüggesztés, alacsony fs miatt hátha pont egy jó bass reflexet lehetne neki építeni, ahol meg is szólalna alul. De nem lelem fel sehol a TSP it.
Ha valaki megtalálná valahol érdekelne, ill ha már mért ilyet, és tudja.

Ebben a témában nagyon kezdő vagyok, találtam egy oldalt:

http://www.webervst.com/spkrcalc/para.htm

itt egyszerűen egy hanggenerátorral, két ellenállással, frekimérővel, jó AC Voltmérővel kiszámolja a TSP értékeket.

Az első nagy kérdésem a hangszóró membránátmérő az mekkora lehet az én esetemben 130mm a membrán papír széléig, aztán körben 15mm es gumiperem, azaz evvel már 160mm es hangszóró, nade nagyon nem mindeggy ez az Sd és az így adódó Vas miatt.

130mm esnek írja 31liter, 160mm esként 70liter a Vas azaz ott vagyok ahol kezdtem, ez így saccolni sem elég információ.

De a rezonanciafreki tényleg alacsony 35,8Hz :)

Ahol elakadtam az a tegyünk 30gr ot a hangszóróra, na én a multivitamint találtam amire a bogyónként 1,64gr ot felírták, azaz 10db multivitamin tabletta 16,4gr ját használtam.

Sajna a HP multiméter 1Hz en nem akar ACV ot mérni (miért is akarna) ezért inkáb megmértem vele a DCR-t ami 2,62 Ohm volt.

Az Rmax a rezonanciafrekin 15,82Ohm (35,8Hz en)

Ebből kalkulált az oldal 6,438 Ohmot, amihez két frekit kellett megkeresni, majd beírni, ebből számolta a TSP-k et.

F1:24,28 Hz
F2:51,97 Hz

volt, a kapott TSP-k:

Qms 3,177
Qes 0,63
Qrs 0,526
Cms 0,001262m/N
EBP 45,99