Nevada írta:
Egyébiránt van egy rugó az ellentétes oldalon, ami a fogaskerekes részt nyomja a szorítótárcsás résszel szemben.
Ez esetben viszont le kéne feszegetni ezt a körmöstárcsát, leemelni a fogaskereket és a kuplung részt
-az egymáson csúszó felületekről- lemosni, az idő / hő hatására a csapágyból rákúszott zsírt (denaturált szesz, benzin...).
Ha ilyen gond nincs, akkor a rugót óvatosan meg kell próbálni kicsit megnyújtani, hogy erősebben nyomjon
(ha el van gyöngülve, akkor kicsit engedni szokott), néha keményre edzik, olyankor ez nem járható, mert "normál" erőre nem enged, utána pedig törik.Ha e kettő nem ad kielégítő eredményt, akkor lehet buherálni:
-Filcet felbolyhozni, vagy cserélni, esetleg krétázni;
-Gyantázással növelni a tapadást (alkoholban oldódik)
-Alátéttel, vagy erősebb rugó tekerésével növelni az összenyomó erőt
Néha öregebb műanyagoknál előfordul, hogy nem is a kuplung csuszik meg, hanem maga a tengelyre szoruló műanyag alkatrész forog meg, mert berepedt (az oldott lágyítóanyag idővel ki diffundál, így kikeményedik, picit zsugorodik a műanyag).
Meg lehet próbálni odaragasztani a tengelyre (sajnos ezek a félkemény alkatrészek általában rosszul, vagy nem ragaszthatók).
Ha van egy nyakrésze, akkor azt masszívabb dróttal körbebandázsolva, vagy esztergált hüvelly rásajtolásával, esetleg egy megfeleő csatlakozóhüvely rá krimpelésével növelhető a megforgási nyomaték. ...