audiodiyers.hu

EMAIL: forum@audiodiyers.hu
Pontos idő: 2024.03.28. 10:41

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 37 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.25. 06:45 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.03.27. 14:59
Hozzászólások: 713
Nagy jelszint, kis torzítás milyen csővel érhető el?
120V eff vagy több a kimeneten és kis torzítás milyen csővel megvalósítható?


Az sem baj ha erősít kicsit...
Az sem baj ha meg tud hajtani triódát...

Pl Williamson kapcsolásban a végcső elé mit tennétek?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.25. 11:26 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.04.01. 08:54
Hozzászólások: 746
joepapa írta:
Nagy jelszint, kis torzítás milyen csővel érhető el?
120V eff vagy több a kimeneten és kis torzítás milyen csővel megvalósítható?


Az sem baj ha erősít kicsit...
Az sem baj ha meg tud hajtani triódát...

Pl Williamson kapcsolásban a végcső elé mit tennétek?

egy másik, lehetőleg teljesítmény triódával.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.25. 12:29 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.03.27. 14:59
Hozzászólások: 713
istvan01 írta:
joepapa írta:
Nagy jelszint, kis torzítás milyen csővel érhető el?
120V eff vagy több a kimeneten és kis torzítás milyen csővel megvalósítható?


Az sem baj ha erősít kicsit...
Az sem baj ha meg tud hajtani triódát...

Pl Williamson kapcsolásban a végcső elé mit tennétek?

egy másik, lehetőleg teljesítmény triódával.



Sajnos én is itt tartok. 6080 at kellene meghajtani...de ha lehet nem 6080 al....(ecc81) ecc82 ecc88 e80cc 12bh7 közül valamelyikkel...esetleg 6e5p triódának kötve...vagy 6n6p?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.25. 14:53 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
Szia.
Próbáld ki 6sz19P-vel 12W-os teljesítmény trióda.. (Anód csatoltként próbálnám ki) Erősítése ugyan kicsi, kb 2x, de két fokozatú meghajtással, pl e180-280f már kellő erősítésed lesz. Pentódát is akár triódába kötve..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.25. 18:23 
Offline
Alapítótag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.27. 15:27
Hozzászólások: 269
Tartózkodási hely: Békés megye
Javaslatom az 5687. Esetleg az E88CC. Anno a 6AS7 PP katódkövető erősítőmben ECC82+E88CC -vel megvalósított Willyamson meghajtás dolgozott, a végcsövekénél jóval magasabb anódtápfeszültséggel...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.25. 20:26 
Offline
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.31. 15:11
Hozzászólások: 2054
Tartózkodási hely: EU
Például ezzel: http://www.audiodiyers.hu/search.php?ke ... res%C3%A9s :)
Kísérletezni 1 párat jutányosan tudok adni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.26. 06:23 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.03.27. 14:59
Hozzászólások: 713
6c4c írta:
Javaslatom az 5687. Esetleg az E88CC. Anno a 6AS7 PP katódkövető erősítőmben ECC82+E88CC -vel megvalósított Willyamson meghajtás dolgozott, a végcsövekénél jóval magasabb anódtápfeszültséggel...




Most nekem ecc82 ecc82 Willianson van. A második fokozat félre van munkapontozva. Katódok alatt 1820 Ohm a közös ellenállás anódokban 50k. 400V táp. Így anód kb 275V ra van félrecsúszva. De a DC katodin 2x150k val simán el tudja hajtani 100V eff kimenetig.

A végcső elé e88cc? Fele anódellenállás de 33 a Mu 20 helyett...emiatt a meredeksége sokkal nagyobb...

Nagy meredekségű csövet nagy jelszintre?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.26. 08:58 
Offline
Alapítótag

Csatlakozott: 2011.03.26. 23:55
Hozzászólások: 2124
D3a/E280F + FET-es source follower.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.26. 10:14 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.03.27. 14:59
Hozzászólások: 713
euro21 írta:
D3a/E280F + FET-es source follower.



Csak elektroncső...inkább rosszabb számadatok, jelalakok.

Ha lehet full trióda...ha már pentóda akkor a végén is...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.26. 10:59 
Online
Alapítótag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.27. 15:22
Hozzászólások: 4956
joepapa írta:
Csak elektroncső...inkább rosszabb számadatok, jelalakok.
Ha lehet full trióda...ha már pentóda akkor a végén is...


E88CC-vel meg tudod oldani. Alacsony a maradékfeszültsége, úgyhogy erre ideális.

Sajti


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.26. 18:14 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
E88cc "long tail pair", -végeire meg 6sz19 földelt katód. Anódból csatolva is lazán kihajtja a végcsöveket..
Így a fázis fordításod is már rögtön az elején meg van, és 6sz19p-t is tudod terhelni ráadásul anódból. Nem tudom mekkora erősítés kell, ha az e88cc kb 12x erősítése nem elég ebben a kapcsolásban + a 2x-es 6sz19 akkor mehet 12ax7 is az elejére ugyan ebbe a kapcsolásba.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.26. 19:47 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.03.27. 14:59
Hozzászólások: 713
emersys írta:
E88cc "long tail pair", -végeire meg 6sz19 földelt katód. Anódból csatolva is lazán kihajtja a végcsöveket..
Így a fázis fordításod is már rögtön az elején meg van, és 6sz19p-t is tudod terhelni ráadásul anódból. Nem tudom mekkora erősítés kell, ha az e88cc kb 12x erősítése nem elég ebben a kapcsolásban + a 2x-es 6sz19 akkor mehet 12ax7 is az elejére ugyan ebbe a kapcsolásba.



1,6V eff be amiből 2x100 V eff kell (egy végcső rács és a föld közt 100V eff)

6Sz19Pev az ugyanaz, mintha 6080 lenne csak nem két noval, hanem 1 oktál furat. Azt írtam én is, hogy a tuti az lenne 6080 at 6080 al hajtani...aztán így ellépegetünk egy full DHT felé ahol 300B hajt 300B-t...

Egyenlőre a félrebillentett ECC82 Williamson tud mindent. (a meghajtó közöskatódos anódja 245V on áll 403V os tápról, azaz 40V al van féltáp felett.
Holnap jönnek E80CC-k és 12BH7 esek, azt azért beledugom másik katód ellenállásokkal.
Kicsit túl jó a magasátvitel, de megnyírbáltam: (30pF mica 3k sorosan a katodin rács föld közt)

https://www.youtube.com/watch?v=Nr-7pSP ... x=41&t=25s


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.26. 21:14 
Offline
Alapítótag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.27. 11:42
Hozzászólások: 842
SRPP-vel lehet a legnagyobb kis torzítású amplitúdót elérni -ráadásul elég kis kimeneti impedancián. Csak nem játszható meg két csőféllal, mert a katód-fűtés max feszültség behatárol. Ezért külön cső kell felülre és alulra, és a felső cső fűtését fel kell emelni a katódjához. Így akár 500V tápról is járatható eszelősen nagy kimeneti jelszint érhető el.
Az erősítés akár 50 is lehet pl. 2db E810F triódába kötve.
Persze ettől mindenki idegenkedik, mert még nem látott ilyen kapcsolást, ergo rég kiesett a rostán.
Hát ez tévedés. Egyszerűen sajnálják a foglalatokat, a csövek darabszámát, pedig ez a 21. században igazán nem kellene, hogy probléma legyen...


Csatolmányok:
E810FTR.gif
E810FTR.gif [ 10.56 KiB | Megtekintve 49005 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.26. 21:16 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
Mondjuk neked ez úgy sem tetszene, mert van bent félvezető.. :)
0,5V bemenetre..

220 Ohm helyére trimmer kell, szimmetrikus vágás kalibrálása miatt.


Csatolmányok:
1.jpg
1.jpg [ 332.76 KiB | Megtekintve 49003 alkalommal. ]
2.jpg
2.jpg [ 365.37 KiB | Megtekintve 49003 alkalommal. ]
3.jpg
3.jpg [ 363.32 KiB | Megtekintve 49003 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.26. 21:21 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.03.27. 14:59
Hozzászólások: 713
Ilyesmin gondolkodtam, két SRPP a másodikat az első hajtja egy leosztással így 4 ellenállás 4 csőfél és kész a fázisfordító és a meghajtó, na meg egy poti és max még egy két ellenállás...

Szabó Zoltán írta:
SRPP-vel lehet a legnagyobb kis torzítású amplitúdót elérni -ráadásul elég kis kimeneti impedancián. Csak nem játszható meg két csőféllal, mert a katód-fűtés max feszültség behatárol. Ezért külön cső kell felülre és alulra, és a felső cső fűtését fel kell emelni a katódjához. Így akár 500V tápról is járatható eszelősen nagy kimeneti jelszint érhető el.
Az erősítés akár 50 is lehet pl. 2db E810F triódába kötve.
Persze ettől mindenki idegenkedik, mert még nem látott ilyen kapcsolást, ergo rég kiesett a rostán.
Hát ez tévedés. Egyszerűen sajnálják a foglalatokat, a csövek darabszámát, pedig ez a 21. században igazán nem kellene, hogy probléma legyen...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.27. 13:10 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.04.19. 10:11
Hozzászólások: 799
joepapa írta:
esetleg 6e5p triódának kötve

6e5p triódaként, áramgenerátorral vagy fojtóval az anódkörben. De vannak triódába kötve kedvezőbb torzítás mellett nagyobb erősítést produkáló, kis belső ellenállású csövek is, pl. Tfk D3A (70, 8k), PL802 (69, 8k) RCA 12HG7 (43, 4k). Utóbbiból csak az RCA jó, és csak a rövidebb változat. Viszont triódának kötve sima munkaellenállással is különlegesen jól használható meghajtóként, 10V-on a 3. és afeletti harmonikusok még szinte elvesznek a zajban...!

120V(eff) = 340V(p-p) egy fokozattal nem fog menni, és 400V tápfesz. sem lesz elég (fenti adatok erre vonatkoznak).

_________________
Az önelégült idiótákat — akik leplezni próbálják valódi arcukat, hókuszpókuszok sorával elhitetik, hogy ők az emberiség díszpéldányai— képtelen vagyok elviselni. A közönséges idióta őszinte, a képmutató idióta viszont álságos, kibírhatatlan képződmény!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.27. 13:32 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.04.19. 10:11
Hozzászólások: 799
bta írta:
...

Bocs, mégis van rá egyfokozatú megoldás, bár az nem feltétlenül nyeri a tetszésedet;) Anódáramra (is) méretezett, viszonylag nagy sávszélességű, 2:1 interstage trafó kellene fojtó helyett... de akkor nem a fent sorolt kispentódák közül kellene válogatni (80...140x erősítésnek négyszeresére nagyított belső ellenállás mellett nincs értelme).

_________________
Az önelégült idiótákat — akik leplezni próbálják valódi arcukat, hókuszpókuszok sorával elhitetik, hogy ők az emberiség díszpéldányai— képtelen vagyok elviselni. A közönséges idióta őszinte, a képmutató idióta viszont álságos, kibírhatatlan képződmény!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.27. 13:44 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.04.19. 10:11
Hozzászólások: 799
Szabó Zoltán írta:
SRPP-vel lehet a legnagyobb kis torzítású amplitúdót elérni -ráadásul elég kis kimeneti impedancián.

SRPP-nél a tápfesszel lesz komoly gond, ha tényleg 100-120V effektív kell.

_________________
Az önelégült idiótákat — akik leplezni próbálják valódi arcukat, hókuszpókuszok sorával elhitetik, hogy ők az emberiség díszpéldányai— képtelen vagyok elviselni. A közönséges idióta őszinte, a képmutató idióta viszont álságos, kibírhatatlan képződmény!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.27. 17:10 
Offline
Alapítótag

Csatlakozott: 2011.03.30. 19:15
Hozzászólások: 1974
Ezt a Gomes SRPP driver változatot már feltettem, de gondolatébresztőnek ismét jó lesz ;)
Ez képes komolyabb teljesítményű triódákat meghajtani...
Üdv: TJ.

http://digilander.libero.it/paeng/srpp_vs_gomez.htm

https://www.tubecad.com/2004/blog0015.htm


Csatolmányok:
Gomes_ srpp.gif
Gomes_ srpp.gif [ 16.12 KiB | Megtekintve 48909 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.27. 18:03 
Offline
Kiemelt Tag
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.13. 10:21
Hozzászólások: 1235
Tartózkodási hely: Győr
Én is minimum kettő, de inkább 3 fokozatban látom az opcionális megoldást.
A felvázolt rajzom mellé még kéne egy e88cc katód követő mindegyik kimenetre de inkább 12BH7..
Maga az elv egy elég linális átvitelű szimmetrikus meghajtó. Az eleje egy nem invertáló földelt rácsú differenciál erősítő , katódkörében áramgenerátorral (dn2540 lényegesen szerencsésebb lenne, Tina nem ismeri sajnos) második fokozat egy differenciál kapcsolás mely megoldja a fázis fordítást, de a kimeneti aligha terhelhetőek.. emiatt egy-egy katódkövető kéne még hozzá, viszont torzítási értékei és az átviteli képe remek. A100p meredeken korlátol 20Khz után, elég lenne oda a 15-47p közti érték is. Szinusz szimmetrikus vágásra kalibrálható ha a 220 Ohm helyett trimer van. Ha a cső öregedésével elmenne szimmetria, azonnal után állítható.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.27. 20:26 
Offline
Alapítótag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.27. 11:42
Hozzászólások: 842
bta írta:
Szabó Zoltán írta:
SRPP-vel lehet a legnagyobb kis torzítású amplitúdót elérni -ráadásul elég kis kimeneti impedancián.

SRPP-nél a tápfesszel lesz komoly gond, ha tényleg 100-120V effektív kell.

Nem igaz, akár 600 voltról is lehet járatni, amennyiben a csőfűtéseket a katódhoz kötjük. Sőt, a közös katódos kapcsoláshoz képest bármilyen csővel nagyobb kivezérelhetőséget tud az SRPP.

Személyeskedés törölve. Kérem, hogy egymás helyett a problémára koncentráljatok. Sajti


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.27. 21:14 
Offline
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.31. 15:11
Hozzászólások: 2054
Tartózkodási hely: EU
Nem kell kitalálni megint valami újat. Tunerman iránya jó, pár helyen fellehető a neten, anno én 6sz19 meghajtásnál láttam: Differenciál fázisfordító, SRPP kapcsolással. ECC83-al felépítve kb elégséges erősítés, pár K kimenő impedancia, és mivel 2x2 pár triódáról van szó, a fűtőfeszültség felemelése sem jelenthet problémát. És tényleg akár 500V-ról is mehet, nagy kimenőjelet tud produkálni. Ínyencek akár áramgenerátorral is kiegészíthetik:) Ha mégis kicsi az erősítés, egy fél trióda kell eléje. Lehet szimulálgatni (a meghajtást) a vége és a vég behangolása úgyis kikerülhetetlen.
Ettől függetlenül mondjuk egy ilyen konszenzusos, többség által jónak tartott meghajtást kellene először kiizzadni. Egy probléma kipipálva(?) Utána lehetne "ideális" csöves erősítőt fejleszteni, ez mondjuk nem fog menni, mert a végen van a lényeg. Aki ez egyedi hangolások híve/érdekeltje, még ezután is tág a terep a számára, szabad hivatkozni a fényes, transzparens, ködös, stb hangra a végcső+trafó-ra hivatkozva. Innentől mindenki úgy élvez ahogy akar. De lenne egy sarokpont, amibe belekapaszkodva mondhatná a fenti jelzőket bármilyen Diyers. Valahol el kell indulni.


Csatolmányok:
pp 6s19p.gif
pp 6s19p.gif [ 30.95 KiB | Megtekintve 48827 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.31. 08:01 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.04.19. 10:11
Hozzászólások: 799
FordPrefect írta:
Nem kell kitalálni megint valami újat. Tunerman iránya jó, pár helyen fellehető a neten, anno én 6sz19 meghajtásnál láttam: Differenciál fázisfordító, SRPP kapcsolással.

Annyira erőltetitek az SRPP-t, hogy muszáj lesz kielemezni egy kicsit. Tényleg nincs új a nap alatt, de ez sem szokványos megoldás (nem emlékszem gyári erősítőre, amelyikben ilyen a fázisfordító+meghajtó fokozat).

Elterjedt dogma, hogy az SRPP nagy jelet tud tud alacsony torzítás mellett... tájékozottabbak hozzáteszik, hogy "de azért még sokadik komponensek is viszonylag magas szinten vannak jelen", a másik oldal pedig tévesen hivatkozik a Kondo Neirora ("SRPP, és az mégis jól szól", pedig a meghajtó ott DC-csatolt katódkövető a meghajtó) vagy erre a Tubecad cikkre. De azt senki sem teszi hozzá, hogy mekkora a "nagy jel", ahol még nem lép át torzítógépbe, hiszen 2 tized % feletti 3. + 5. harmonikus az álmoskönyvek szerint sem túl szerencsés, és a "kellemes torzítás" teória hívei sem fogadnák kitörő örömmel. Személyeskedés törölve. Kérem a topik témájára koncentrálni! Sajti
Borzasztóan kevés infó található az SRPP ténylegesen nagyjelű, 10-20V eff. feletti torzításáról, de ha jól emlékszem, a lineárisabb triódákkal ott lépi át az 1%-ot, az itt megkívánt jelszintnél pedig sacc/kb. 5%-ra rúghat. A tápfeszültség emelése nyilván segítene, csakhogy
kikapcsolási tranziens idején, vagy ki nem hűlt fűtéssel visszakapcsolva előfordulhat, hogy valamelyik működő féltrióda rövid ideig ugyan, de megkapja a tápfesz. 70-80%-át...
Elvileg tehát igaza van Szabó olvtársnak, SRPP-vel* (mu-followerrel) is elérhető hasonlóan alacsony THD, mint az általam és euro21 által javallott áramgenerátoros, triódába kötött, jól megválasztott pentódával - és most nézzük meg Pete Millett vizsgálatát egy "hosszú" RCA 12HG7 torzítási spektrumáról:
http://www.pmillett.com/images/12hg7_lg_ccs.gif
(Ua=227V; Ia=35mA; Uki=10V eff.; Uki/Ube=50; THD=0.11%)
SRPP mikor tud ilyen 2. harmonikus vs. többi arányokat 10V-on?

* Végülis mit veszíthetünk? Egy kettőstriódát, vagy az életünket, ha nem vesszük eléggé komolyan a 7-800V egyenfeszültséget

_________________
Az önelégült idiótákat — akik leplezni próbálják valódi arcukat, hókuszpókuszok sorával elhitetik, hogy ők az emberiség díszpéldányai— képtelen vagyok elviselni. A közönséges idióta őszinte, a képmutató idióta viszont álságos, kibírhatatlan képződmény!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.31. 08:19 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.04.19. 10:11
Hozzászólások: 799
bta írta:
SRPP mikor tud ilyen 2. harmonikus vs. többi arányokat 10V-on?

Nem szabad ugyanakkor elhallgatni a terhelés kedvezőtlen hatását, 220kohmot a kimenetre akasztva
már közel sem ilyen kedvező a kép! SRPP-nél sem... a megoldás egy katódkövető meghajtófokozat közbeiktatása, lehetőleg a Kondo által újrafelfedezett formában (DC-csatolva a végfokozat rácsára).

_________________
Az önelégült idiótákat — akik leplezni próbálják valódi arcukat, hókuszpókuszok sorával elhitetik, hogy ők az emberiség díszpéldányai— képtelen vagyok elviselni. A közönséges idióta őszinte, a képmutató idióta viszont álságos, kibírhatatlan képződmény!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.31. 09:04 
Online
Alapítótag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.27. 15:22
Hozzászólások: 4956
Egy pofonegyszerű kapcsolás, mindenféle varázslat nélkül. 240Vpp, 0,55% torzítással.

Sajti


Csatolmányok:
trioda_meghajtás.png
trioda_meghajtás.png [ 39.66 KiB | Megtekintve 48660 alkalommal. ]
trioda_meghajtás_fft.png
trioda_meghajtás_fft.png [ 77.06 KiB | Megtekintve 48660 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.31. 09:30 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.04.19. 10:11
Hozzászólások: 799
sajti írta:
Egy pofonegyszerű kapcsolás, mindenféle varázslat nélkül. 240Vpp, 0,55% torzítással.

Sajti

0.55% 240Vpp (85Veff) szinten? A gyakorlatban, rácsellenállással terhelve? Kicsit hihetetlenül hangzik... (a szimulátor sokmindent elbír).

_________________
Az önelégült idiótákat — akik leplezni próbálják valódi arcukat, hókuszpókuszok sorával elhitetik, hogy ők az emberiség díszpéldányai— képtelen vagyok elviselni. A közönséges idióta őszinte, a képmutató idióta viszont álságos, kibírhatatlan képződmény!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.31. 09:31 
Online
Alapítótag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.27. 15:22
Hozzászólások: 4956
És aki nem idegenkedik a félvezetőktől, az egy DN2540-re alapozott 9-10mA körüli áramgenerátort használva anódellenállásként, megkapja a 240Vpp kimenő feszültséget 0,02% torzítás mellett. Ráadásul ez a torzítás szinte kizárólag 2. harmonikus (0,018%).

Sajti


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.31. 09:33 
Online
Alapítótag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.27. 15:22
Hozzászólások: 4956
bta írta:
0.55% 240Vpp (85Veff) szinten? A gyakorlatban, rácsellenállással terhelve? Kicsit hihetetlenül hangzik... (a szimulátor sokmindent elbír).


Ez valóban kicsit hihetetlen, és az alkalmazott modell precizitásán múlik. De legyen a gyakorlatban 3-4 szeres a torzítás. Még az is igen kedvező, főleg, hogy a 2. harmonikus a domináns.

Sajti


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.31. 09:37 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.04.19. 10:11
Hozzászólások: 799
sajti írta:
És aki nem idegenkedik a félvezetőktől, az egy DN2540-re alapozott 9-10mA körüli áramgenerátort használva...

Közelítenek az "egyszerű" megoldások..)))
Triódába kötött pentódára tkp csak a fokozattól megkövetelt erősítési tényező miatt lehet szükség (a 6080-as mü-je mindössze 2!)

_________________
Az önelégült idiótákat — akik leplezni próbálják valódi arcukat, hókuszpókuszok sorával elhitetik, hogy ők az emberiség díszpéldányai— képtelen vagyok elviselni. A közönséges idióta őszinte, a képmutató idióta viszont álságos, kibírhatatlan képződmény!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.31. 09:41 
Online
Alapítótag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.27. 15:22
Hozzászólások: 4956
bta írta:
Közelítenek az "egyszerű" megoldások..)))
Triódába kötött pentódára tkp csak a fokozattól megkövetelt erősítési tényező miatt lehet szükség (a 6080-as mü-je mindössze 2!)


Ennek a fokozatnak ebben a formában 30-szoros az erősítése. A magas dinamikus terhelés miatt jól közelíti az E88CC mu értékét.
Az anódellenállásos megoldás is tud 27 körüli erősítést, és akkor nem is bonyolult :)

Sajti


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.31. 09:45 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.04.19. 10:11
Hozzászólások: 799
sajti írta:
Ennek a fokozatnak ebben a formában 30-szoros az erősítése. A magas dinamikus terhelés miatt jól közelíti az E88CC mu értékét.

De úgy már bőven a szabvány vonali szint felett jár egy E88CC+6080 PP teljesítményerősítő a bemeneti érzékenysége - előfok nélkül necces...

_________________
Az önelégült idiótákat — akik leplezni próbálják valódi arcukat, hókuszpókuszok sorával elhitetik, hogy ők az emberiség díszpéldányai— képtelen vagyok elviselni. A közönséges idióta őszinte, a képmutató idióta viszont álságos, kibírhatatlan képződmény!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.31. 09:48 
Online
Alapítótag
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.27. 15:22
Hozzászólások: 4956
bta írta:
De úgy már bőven a szabvány vonali szint felett jár egy E88CC+6080 PP teljesítményerősítő a bemeneti érzékenysége - előfok nélkül necces...


Ebben igazad van. De a topik indítója valószínűleg PP végfokról beszél (Williamson), tehát lesz ott egy-két fokozat a bemeneten, ami valószínűleg erősíteni is fog majd...

Sajti


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.31. 10:30 
Offline
Alapítótag

Csatlakozott: 2011.03.30. 19:15
Hozzászólások: 1974
Idézet:
Közelítenek az "egyszerű" megoldások..)))
Triódába kötött pentódára tkp csak a fokozattól megkövetelt erősítési tényező miatt lehet szükség (a 6080-as mü-je mindössze 2!)

Gyakorlati tapasztalataim szerint a végtriódák erősítése MINDIG kisebbre sikerül a megépített erősítőben mint a katalógus adata :D , nagyon drága 6C33C PSE no NFB erősítőben a végcsövek anódján a rácson mérhető jelnagyság volt ;)
Tehát jobban teszitek, ha egy NFB nélküli 6080-at használó erősítőben a rácson lévő jelnagysággal számoltok az anódon.
Üdv: TJ.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.31. 18:22 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.03.27. 14:59
Hozzászólások: 713
FordPrefect írta:
Nem kell kitalálni megint valami újat. Tunerman iránya jó, pár helyen fellehető a neten, anno én 6sz19 meghajtásnál láttam: Differenciál fázisfordító, SRPP kapcsolással. ECC83-al felépítve kb elégséges erősítés, pár K kimenő impedancia, és mivel 2x2 pár triódáról van szó, a fűtőfeszültség felemelése sem jelenthet problémát. És tényleg akár 500V-ról is mehet, nagy kimenőjelet tud produkálni. Ínyencek akár áramgenerátorral is kiegészíthetik:) Ha mégis kicsi az erősítés, egy fél trióda kell eléje. Lehet szimulálgatni (a meghajtást) a vége és a vég behangolása úgyis kikerülhetetlen.
Ettől függetlenül mondjuk egy ilyen konszenzusos, többség által jónak tartott meghajtást kellene először kiizzadni. Egy probléma kipipálva(?) Utána lehetne "ideális" csöves erősítőt fejleszteni, ez mondjuk nem fog menni, mert a végen van a lényeg. Aki ez egyedi hangolások híve/érdekeltje, még ezután is tág a terep a számára, szabad hivatkozni a fényes, transzparens, ködös, stb hangra a végcső+trafó-ra hivatkozva. Innentől mindenki úgy élvez ahogy akar. De lenne egy sarokpont, amibe belekapaszkodva mondhatná a fenti jelzőket bármilyen Diyers. Valahol el kell indulni.




Ez két srpp diff erősítős rajz tetszik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.31. 19:02 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.03.27. 14:59
Hozzászólások: 713
Nekem most egy ecc83 220k anód 510Ohm katód majd ecc83 másik fele dc csatolt katodin 150k 150k majd ecc82 50k anód 1820Ohm közös katódellenállás ez hajtja a 6080 asokat. 410V tápot kap a meghajtó rész...91V eff el hajtja ki teljesen 800/8 trafón át a végcsöveket amik 212V tápot kapnak. Fix bias kb -90V -100V körül vannak a rácsok és a katódok alatt most beraktam 136Ohm okat majd katodokat közösítettem. Ezen is esik 7V szóval 50mA kb az Ia végcsövenként.
Végig ecc82 essel jobb mért értékek jobb átvitel kissebb erősítés volt...de fülre az ecc83 as előfok sokkal jobb. Nincs kedvem kikapcsolni.

Off

6n13sz nél miért nem javasolt a fix rácselőfesz?
6sz19pev görbéi mégiscsak mások...nem azonos a 2db 6sz19pev egy 6n13sz el...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.10.31. 21:28 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.04.19. 10:11
Hozzászólások: 799
joepapa írta:
Ez két srpp diff erősítős rajz tetszik.

Azért majd nézd meg, milyen szépen be tud rezegni négyszög vezérléssel (nyílthurokban, működő végcsövekkel terhelve).

_________________
Az önelégült idiótákat — akik leplezni próbálják valódi arcukat, hókuszpókuszok sorával elhitetik, hogy ők az emberiség díszpéldányai— képtelen vagyok elviselni. A közönséges idióta őszinte, a képmutató idióta viszont álságos, kibírhatatlan képződmény!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trióda meghajtása
HozzászólásElküldve: 2017.11.02. 21:11 
Offline
Fórumtag

Csatlakozott: 2011.03.27. 14:59
Hozzászólások: 713
bta írta:
joepapa írta:
Ez két srpp diff erősítős rajz tetszik.

Azért majd nézd meg, milyen szépen be tud rezegni négyszög vezérléssel (nyílthurokban, működő végcsövekkel terhelve).


Jah...ez után még egy közös katódellenállásos végcsőpár és kész a hinta.

Inkább a veszedelmes tápfesz igény rémiszt meg.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 37 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 31 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség