Tisztelt Tagok, Közönség, Uraim, netán Hölgyeim!
Pár gondolatot és tapasztalatot osztanék meg a tisztelt olvasótáborral és a végén tanácsot is kérnék Tőletek. Tehát, van egy AT-110-e hangszedőm, ami immár a kb. 20 éves és a 3-ik cseretűjét koptatja. Tapasztalat: mindkét cseretű behelyezésekor majdnem kiszaladtam a szobából, olyannyira "sza...."-ul szólt. Kb. a 20. lemez felhelyezése után kezdte el a zenét "szolgáltatni". Viszont ezt eljátszotta akkor is, amikor új környezetbe került pl. egy új lakásba. Ennek nem tudom mi az oka, de lehet, hogy tényleg lelkük van a hangszedőknek. Aztán befektettem egy Ortofon MC-10 Super-be. A mai napig keresem azt a szépséget, amit ez a hangszedő a középtartományban nyújtani tudott. Valami mesés volt, de sajnos anyagi okok miatt meg kellett válnom tőle (bár ne tettem volna). Már "ő" is olyan volt, hogy szinte nem kellett "bejáratni". Azonnal tudta hozni az erényeit. De..... De.... Kellett a Sumiko Blackbird (magaskimenetű). Tudom iszonyatos ugrás egy MC-10 S után, de ez volt az a hangszedő, ami már az első barázdára érkezéskor éreztette, hogy mire képes. El vagyok varázsolva tőle a mai napig ha, beszerelem a lemezjátszóba. Nem egy 1,5 millás tű, de amit letesz az asztalra (hangszóróra) az egyszerűen elragadó ezért az árért, akármit hallgatok a Yello-tól Beethoven-ig. Viszont néha pár ismerősnek teszek egy kis szivességet és digitalizálom a régi LP-iket, ha van rá időm (szivességből, de azt hiszem ez nekem nagyobb öröm, mint nekik, ha meghallgatják a CD-t, bár forditva lenne!!!!). Erre a feladatra kevésnek találtam az AT-110-e tűt és hosszas bogarászás után vettem egy Denon DL-103-r -t. Sokan dicsérték, hogy milyen óriásölő, meg muzikális stb. És a 30-ik lemez után sem akar beállni a sorba. Valahogy úgy kell fogalmaznom, hogy az AT-110-e részeinek összege több, mint az egyes részek külön-külön összeadva. Hallottam már ilyet, de a mai napig nem értettem miről van szó. Szóval a Denon-nál hallom, érzem, hogy a hangszerhűség, az énekhang jobb, mint az AT-nál, de valahogy nem áll össze egy koherens egésszé, ami valahol a muzsikát kellene, hogy adja. És itt kérném a tisztelt egybegyűltek segitségét. Mi a varázslatot kell csinálnom ezzel a hangszedővel, hogy igazán jól szóljon? Várjak a 100. üzemóráig, (mert ilyet is hallottam) hogy majd azt követően hozza a formáját. Vagy beállitási hiba okozhatja a problémát? Mechanikusra nem tippelnék, a VTA-t, a szögeket, 0 parallaxis hibájú tükörrel és nagyitóval beállitottam, természetesen az ajánlott tűerőt is mérleggel. Az elektronikai beállitásoknál 1,2 kOhm-os terhelést használok jelenleg (egyelőre ez a legjobb) 50-60dB-es erősitéssel, de próbálkoztam 47 kOhm-os 200 pF-os beállitással is és ez sem jött be. Mondjuk ez MM-hez való, de kipróbáltam, mert a frekvenciaátvitelét 47 kOhm-on mérték gyárilag. Apropos, a digitalizáláshoz egy Technics-1200 klón SYNQ directdrive (mily szörnyűség) gépet használok. A teljes kép lehetőség szerinti tisztázása végett. Ennek a karja olyan amilyen + alapzaj, de nem egy "rút kiskacsa". Itt hozzátenném, hogy a DL-103-r iszonyatosan merev, szerintem a mai mezőnyben a legnehezebben mozduló tű és ebből következően lehet, hogy egy nehéz kar kellene hozzá? Akkor viszont... "megszivtam"???? És kell csinálnom hozzá egy nehéz kart?
Végül, végül segitsééééééééég Urak, segiiiiitséééég!!!!!! Mindegy honnan, melyik topikról.
Előre is nagy köszönet.
|