Konzol írta:
Tök mimdegy, hogy hallani-e, vagy nem hallani a kábel cserét. Az analógét hallani, a digitálist pedig elfogadom nektek, hogy halljátok. Azt viszont nem tudom elfogadni, hogy ennek klasszikus .(elméleti)villamosságtannal leírható magyarázata van.( Bár a szigetelés környékén biztos lenne mit keresgélni, lévén az energia a sigetelőben áramlk,nem a drótban) Kvázi tökéletes USB chip az átviteli hibákat kijavítja, puffereli, majd reclock-kal helyreállitja az eredeti időzítést. Ha az áramkör elég jó, akkor nem vesz tudomást a villamosan megfelelő paraméterű kábelről. Sem a forrás milyenségéről, feltételezve, hogy minden holmi megfelel a szabványnak. Jó kábelen, illesztett környezetben az átviteli hibák minimálisak, a vevő elvileg javítja azokat.
Klasszikus szemlélettel azt kell momdani, hogy a vevő áramkör nem működik megfelelően.
Ha túllépünk a megszokott villamosságtani illetve klasszikus fizikai fogalmakon, akkor kerülnek képbe a pszichoakusztikai hatások, illetve az ezoterikus, ha tetszik paranormális jelenségek. Tartok tőle,hogy inkább itt kell az okokat kersgélni, a mindenféle csoda drótokat pedig... Nos,ha valaki szereti azokat, hat csak nyugodtan...
"USB differencialis adatatvitelt alkalmaz, D+ es a D- vezetekeken levo feszultseg kulonbsegebe van kodolva az informacio.
Igy ha valamilyen kulso elektromagneses hatas is eri, akkor (D+)+x, (D-)+x feszultseg fog kijonni, ezek kulonbsege tovabbra is (D+)-(D-) marad, zaj kiesik.
"
"Nyilvan tul hosszu kabelnel/tul nagy frekvencianal mar annyira szetkenodik idoben a negyszog fel/lefuto ele, hogy inkabb egy elcseszett szinuszra hasonlit az egesz, igy messze nem a nevleges high/low feszultsegeket latjuk a veteli oldalon, de amig a mintavetelkor mert ertekek joval a high/low ertekek atlaga felett vagy alatt vannak addig bithelyesen dekodolhato az adas.
Problema onnantol van, ha a high/low atlag kornyeki erteket merunk, mivel ott az esetleges zaj atbillentheti felfele vagy lefele a bitet.
Itt jon be a kepbe a kabel anyaga, meg a tobbi parameter, jobb kabelen magasabb frekvenciaju bitfolyam viheto at jelentosebb feszultsegeses nelkul, vagy tavolabbra viheto el ugyanaz a jel.
De amig kelloen kicsi a bitfolyam frekvenciaja, addig a filleres kabel pont ugyanugy viszi at a jelet, mint a 75 ezres.
USB 2.0 high speednel ugye 480Mbit/sec az atviteli sebesseg, es 1 bit/jel a kodolas, tehat 480Mbaud/sec a jelvaltasi sebesseg -> 480MHz savszelesseg szukseges."
"Maga az információ digitális.
De a vivő és a közeg az "analog", tehát elektromos impulzus.
Amikor mocskos nagy frekvencián történik jelátvitel, akkor ott bizony már a fizika keményen beleszól az elektromosság terjedésébe, megjelenik interferencia, zaj, stb.
Az gondolom még a szakmukis papirral rendelkezőknek is világos, hogy a kábelek körül megjelenik minden féle varázslatos mágneses tér, ami más kábelekben további zajt, jeleket indukál, stb.
na már most hiába a sok 0 és 1, ha a fogadó oldalra már nem érkezik meg, vagy az adatcsomagok bitjei nem azonosak a küldöttel ( nincs CRC vagy más pakettellenőrzés ), vagy pedig olyan szinten roncsolódik az adatcsomag, hogy a fogadó oldal már nem tudja a CRC adatokból visszaállitani.
na ilyenkor jön az, hogy pattog a hangfal, zajos csikos zizis a kép a HDMIn, vagy jobb készülékek DSP-i egyszerűen a hibásan megérkezett paketteket kipótolják valamilyen adattal, hogy NE pattanjon a hangfal, viszont a szakavatatlan hallgató ne vegye észre azt, hogy a hang nem azonos a forrástól elküldöttel.tehát rohadtul nem igaz az, hogy ugyan azt a digitális jelet fogja átvinni egy 1500 forintos kábel, meg egy 100.000 forintos kábel mondjuk egy elektroszmogos környezetben, rengeteg kábel mellett, zajos mágneses térben, tápkábelek mellett amikben fut 220V is, a többiben más, stbstbstb.
Igen, valóban, van egy arany középút, mindig a környezethet megválasztva, hogy milyen szűrésű és árnyékolású kábelt kell illeszteni egy adott rendszerhez, átviteli sebességhez, illetve környezethez.
"